Я завжди щиро дивувалася, коли в документальних фільмах або статтях блумерси позиціонували як перші жіночі штани: мовляв, ніколи нічого подібного не було і це винахід – саме що ні на є західний. Річ ця, безперечно, революційна, і в дусі свого часу, і, звичайно, в епоху руху суфражисток така річ повинна була з’явитися.
Але це навряд чи «перші жіночі штани». Особливо якщо врахувати, що весь період правління династії Чосон в Кореї дівчата під спідницями Ханбок носили штани (відгомони вплив кочових народів), а в Індії це і зовсім було частиною національного костюма північних регіонів. Не так вже й інноваційно.
При створенні блумерси надихалися турецькими шароварами, звідти одне з їхніх назв – turkish dress. Але як Амелія Дженкінс Блюмер (головний популяризатор цих брюк, в честь неї їх і назвали) не старалася просувати своє дітище, тільки після початку довгого часу у них вийшло зайняти почесне місце в гардеробі сучасних і прогресивних жінок 19 століття. Посприяв цьому, як не дивно, велосипед.
Жінкам захотілося освоїти цей вид транспорту, але в спідницях, зрозуміло, це не представлялося можливим – тут блумерси і стали в нагоді. Ну, а коли галас навколо цих брюк влягся і суспільство перестало обурюватися, а художники малювати всілякі карикатури на цей дивовижний предмет гардероба, здавалося, про нього знову забули.
Проте, “Російські сезони” з балетом «Шехеразада» і великий любитель орієнталізму Поль Пуаре внесли свої корективи і, струснувши пил з шароварів, знову ввели їх в моду.
Східний модний вплив все міцніє з роками, балансуючи між азіатськими і арабськими мотивами. Нам залишається тільки спостерігати і роздумувати про те, чим же надихнуться дизайнери в новому сезоні.
А от вітчизняні дизайнери надихаються і східним, і власним. На The Market пропонуємо придбати товари українських виробників. Усі деталі тут