​Найчастіше український бізнес в кінці 2016 року скаржився на ДФС і органи місцевого самоврядування. Інфографіка

Найчастіше український бізнес в кінці минулого року скаржився на Державну фіскальну службу  і органи місцевого самоврядування. 

Про це сказано в звіті Ради бізнес-омбудсмена України за підсумками четвертого кварталу 2016 року, пише “ЛігаБізнес”.

У звітному періоді Рада бізнес-омбудсмена отримала найбільшу кількість скарг за всю історію роботи в Україні – 275. Найбільш болючими для українського бізнесу залишалися податкові питання.

На ДФС (включаючи Державну податкову інспекцію та Митну службу) і органи місцевого самоврядування надходило найбільша кількість скарг – 57 і 10% відповідно від загальної кількості звернень. Частка скарг на силові структури (включаючи прокуратуру, Нацполіцію, СБУ) склала 11%. 

У списку з’явилися нові учасники – Мінагрополітики, Мінінфраструктури. При цьому Антимонопольний комітет, Мінфін, Мінрегіон і державні фонди вибули з антирейтингу в звітному періоді, відзначають в Раді бізнес-омбудсмена.

Болючими для українського бізнесу залишалися податкові питання (51% від усіх отриманих в звітному кварталі звернень), в тому числі ключовими проблемами стали розірвання договору про визнання електронної звітності та електронного адміністрування ПДВ. Кількість скарг з приводу податкових питань зросла на 23% в порівнянні з попереднім кварталом. Протягом останніх трьох місяців на 41% зросла кількість скарг на дії органів місцевого самоврядування. На 29% зменшилася кількість запитів щодо змін до законопроектів, на 27% – звернень з митних питань.

Динаміка скарг залишається стабільною: як і в попередніх звітних кварталах, найбільше скарг надійшло з Києва (106), Київської (35), Дніпропетровської (18), Харківської (18), Одеської (16) та Львівської (11) областей. Найменша кількість скарг – з Чернівецької, Луганської та Закарпатської областей (по одній скарзі з області).

З Житомирської – 4.

Скарги надходили переважно від бізнесу, що працює в таких індустріях, як оптова торгівля, дистрибуція, промислове виробництво, сільське господарство, нерухомість, а також від приватних підприємців. Отримано значну кількість скарг від фізичних осіб.

“У четвертому кварталі 2016 року Рада бізнес-омбудсмена отримала найбільшу кількість скарг за всю історію роботи в Україні – 275. Більше 60% справ були закриті з позитивним – фінансовим або нефінансовим – результатом для представників бізнесу. Прямий фінансовий вплив Ради тільки в цьому кварталі склав 3,8 млрд грн, а за весь період діяльності досяг більше 8,7 млрд грн. Діалог з державними органами також істотно покращився, а частка впроваджених рекомендацій зросла до рекордних 87% на кінець звітного кварталу. І хоча податкові питання все ще залишаються болючими для українського бізнесу, Державна фіскальна служба продемонструвала значний прогрес у здійсненні рекомендацій Ради і виконала 91% всіх рекомендацій – на 11 процентних пунктів більше, ніж у попередньому кварталі “, – зазначив бізнес-омбудсмен України Альгірдас Шемета.