Наприкінці минулого року держава внесла зміни щодо джерел фінансування професійно-технічної освіти, зокрема, фінансування регіонального замовлення.
Відтепер фінансування ПТУ покладено на місцеві бюджети. Сума на фінансування цих навчальних закладів складає близько 1/3 бюджету розвитку міста.
За словами міського голови Сергія Сухомлина, без ефективної профтехосвіти розвиток Житомира неможливий. Місто повинне провести оптимізацію цієї гілки галузі без зменшення кількості випускників. Існують ПТУ, де навчається 140 дітей, з якими працює понад 90 вчителів, вихователів, майстрів та інший персонал. В таких ПТУ з бюджету на одну дитину виділяється 40 тисяч гривень на рік. Втім, є ПТУ, де за рахунок менших адмінвитрат вартість навчання складає лише 15 тисяч гривень.
«Місто має робити чітке замовлення на спеціалістів, яких потребують підприємства та організації, – каже мер. Для прикладу: в наших ПТУ вчать велику кількість операторів комп’ютерного набору. Попиту на ринку праці таких спеціалістів немає. Зараз такі знання можна отримати на простих навчальних курсах. А от спеціалістів вантажників на маніпуляторі катастрофічно не вистачає. Зарплати у таких спеціалістів доволі високі».
Зараз у місті функціонує 10 ПТУ. В управлінні освіти міської ради зауважують, що їх кількість можна значно скоротити за рахунок реорганізації.
«Як на мене, ситуація несправедлива. Половина випускників взагалі не лишаються працювати за спеціальністю у Житомирі. На мою думку, це марнотратство для міського бюджету», – підкреслив Сергій Сухомлин.
Ситуація склалася так, що ні міська, ні обласна влада не має важелів впливу на цю ситуацію. Всі вказівки йдуть з Міністерства освіти та науки України.
Зараз у місті вже працює робоча група, яка розробляє ефективну концепцію по реформуванню ПТУ. Напрацювання вже були представлені в Міносвіті.
Наступного тижня у Житомир приїдуть представники з Міністерства, які працюватимуть над тим, скільки насправді повинно складати регіональне замовлення для ПТУ і хто його фінансуватиме.
Цього року при прийомі на навчання буде контролюватися і регулюватися кількість фахівців для потреб міста.
Прес-служба міської ради