Вартість проїзду має відповідати якості наданих послуг. І підняття вартості проїзду має супроводжується покращенням якості перевезень.
Житомирські перевізники хочуть підняти ціни за проїзд у маршрутках до 5 грн, адеякі навіть до 10 грн. Звісно, питання щодо подорожчання проїзду рано чи пізно мало б постати. Але перед цим потрібно вияснити, а чи виконують перевізники свої обов’язки зараз і чи зміниться після подорожчання комфорт пасажирів?
Особисто я користуюся громадським транспортом, переважно тролейбусом. Але іноді доводиться користуватися маршрутками. Можна було б платити за проїзд і більше, але, відповідно, якість послуги мала бути кращою.
Їхати зранку на роботу у брудній, холодній та засмальцьованій маршрутці, яка вщент набита людьми, і при цьому платити 5 грн. Це знущання. Навіть 3 грн забагато за такий сервіс і комфорт!
При цьому частина маршруток не дотримуються графіка, не завжди доїжджають до кінцевої зупинки, відстоюються на зупинці, регулярно порушують правила експлуатації транспорту переповнюючи його, зупиняються на пішохідних переходах, заважаючи пішоходам та іншому транспорту.
І постає запитання, скільки ж має коштувати проїзд у маршрутках? Чому 5 грн або 10 грн, а не 2,5 грн?
Можу з усією відповідальністю сказати, що ніхто не знає, яку кількість пасажирів перевозять перевізники в день. Відповідно, ніяких економічних розрахунків зробити не можливо не знаючи кількості пасажирів.
Перевізник рахує свій тариф як йому заманеться, закладаючи туди будь-які витрати.
Ось і маємо ситуацію, коли власники маршрутів отримують надприбутки, а житомиряни вимушені їздити у ржавих коритах.
Вихід звісно є.
Це збільшення кількості електротранспорту та використання великогабаритних автобусів. Вони можуть бути як приватними, так і комунальними. Якщо у Житомирі замінити малогабаритні маршрутки на автобуси, можна не лише зробити проїзд комфортним, а й зменшити затори на дорогах міста. Або хоча б збільшити кількість міського електротранспорту в часи пік.
Житомир має брати приклад з міста Конотопа, де міська влада не піддалася на шантаж маршрутної мафії, зменшивши вартість проїзду з 3 грн до 2,5 грн. А з іншими перевізниками просто розірвала угоди і замінила ті маршрути комунальним транспортом.
Але це буде не вигідно тим хто заробляє на перевезеннях. Як вчинить міська рада та інтереси кого буде відстоювати перевізників чи пасажирів буде зрозуміло найближчим часом.
Микола Череднік