Рекламщик Сергій Купринюк: “Фірма створювалась з нуля”

Сергій Купринюк, директор однієї з житомирських рекламних агенцій відповів на запитання молодих журналістів ЖДУ Франка.

Перші кроки в рекламі та піарі, чому реклама стала справою усього життя, як вдалося відкрити свою рекламну агенцію.

– Відомо, що Ви навчалися в Вінницькому аграрному університеті. Коли саме вас почала цікавити сфера реклами? 

– Я змінив 2 інститути в Вінниці, і жоден з них не був пов’язаний з рекламою. Я взагалі повинен був піти по лінії військовослужбовця, але щось не склалося. 

Реклама з’явилася в моєму житті випадково. З 16-ти по 19 років працював промоутером, роздавав листівки. Це було більше просування продукції, ніж реклама – свого роду Promation, просування товару, до потенційного покупця. 

Ви всі зіштовхуєтеся з цим щодня – хтось вам дасть брошуру, різноманітні дегустації, понюхати парфуми. 

– Чому реклама? 

– Чому я пішов у рекламу? Тому що, тут можна робити все що завгодно. Якщо правильно робити, то можна ще й заробити, і не погано. Сфера реклами колосально розширює коло спілкування та коло можливостей. Реклама відкриває усі двері: зараз я можу зайти у будь-який кабінет, до будь якого начальника. А головне те, що в рекламі кожна творча людина зможе знайти себе. 

– Яким був ваш перший рекламний проект? 

– Мій особистий проект почався в 2006 році – я працював у цей час начальником відділу реклами газети «20 хвилин». Я приїхав з Вінниці на три місяці. Одного разу подзвонили люди і запитали можеш продати рекламу в ліфтах. Сказали: ми про все домовилися – ти тільки продай – отримаєш свої 20-30% – тільки продай. А мене в відділі продажу 15 чоловік. Що ж там продавати рекламу в ліфтах? За тиждень чи два ми її продали. Коли дійшло діло клеїти рекламу – клеїти нічого немає, договору немає, дозволу немає. Тобто гроші з людей ми взяли. Було 2 варіанти: чи віддавати гроші, чи йти і «розрулювати». Я пішов розрулювати. Пішов до заступника мера, отримав, якимось дивом дозвіл, хоча в Житомирі я працював менше року. За все домовився, знайшов поклеювальників. Ось загалом це був успішний проект, що досі існує, і годує багато родин.

– Нам відомо,що у вас була команда з якою ви створили РА. Які були джерела фінансування? 

– Фірма створювалася при нульовій підтримці взагалі – на момент створення не було нічого, була тільки ідея, проект «реклама ліфтів» і більше нічого. Я, моя дружина комп’ютер і все. 

– Які були очікування від команди? 

– Будь-яка людина,що займається бізнесом, ставить перед собою ціль – гроші, адже вони відкривають більше можливостей. Маючи гроші, ти можеш жити де хочеш, їсти, що хочеш, їздити на чому хочеш і так далі…  

– У Вас багато конкурентів в Житомирі? 

– У місті на сьогоднішній день близько 70 рекламних агенцій, але із них 3-4 нашого рівня. Потужних рекламних агенцій не багато. Є рекламні агенції, що надають повний перелік послуг від А до Я – такі як наша, а є компанії, які займаються в одному напрямку послуг – чи брошурами, чи візитівками, або ж компанії, що займаються проведенням івент-заходів – організовують свята: кульки, ляльки.

Дарья Войташевська