Вживані авто. ЄС і Україна

Сотні тисяч автомобілів на європейській реєстрації в’їжджають на територію нашої держави. Українці, які їх купують, вимушені оформлювати автомобілі на іноземців або на іноземні фірми, і не бути їхніми власниками. Це відбувається через те, що в державі не існує цивілізованого законодавства щодо вживаних автомобілів, яке є у ЄС.

Бюджет держави не отримує жодної копійки за такі авто. При ДТП дуже важко встановити хто є власником такого авто.

Якщо ми справді прямуємо до ЄС та європейських стандартів, люди повинні мати право придбати вживаний автомобіль за кордоном, та за помірну ціну розмитнити його, і на законних підставах користуватися ним. Наразі влада змушує сотні тисяч українських автомобілістів порушувати законодавство.

Мільйони громадян не мають фінансової можливості придбати нове авто. В Україні, де найменший рівень доходів громадян, найвищі ціни у Європі на автомобілі.

За 2-3 тис. доларів у Польщі або Литві можна придбати хороше авто 2000-х років. Якщо вартість розмитнення та усіх платежів буде становити 1 тис. доларів, тоді українці будуть їх розмитнювати та ставити на облік. Не потрібно вигадувати чогось нового та складного, просто зробіть як у Європі.

У сусідній Польщі поляк може придбати авто на українській реєстрації і без проблем розмитнити його. Вартість розмитнення у Польщі «Lanos» становить не більше 500 євро.

Звісно, ніхто цього не робить, адже «Lanos», який коштує в Україні 4-5 тис. доларів, у Польщі коштує близько 500-600 доларів.

Українець, який придбає у Польщі «Lanos» за 500 доларів, для розмитнення має заплатити близько 4 тис. доларів.

Українці повинні мати доступні автомобілі. Ми не маємо переплачувати незрозуміло за що. Акцизи та високі митні ставки існують не в інтересах українців. Вони існують в інтересах декількох людей, які зацікавлені в тому, щоб ми купували їхні дорогі автомобілі. Чим більше заборонних механізмів, які обмежують вільний ринок,тим гірше для пересічного громадянина.

Державний бюджет від запровадження цивілізованого ринку додатково отримає десятки млрд грн податків.

Має існувати спрощена процедура ввезення та реєстрації вживаних іномарок. Влада повинна припинити захищати інтереси автовиробників та автодилерів і знущатися над суспільством.

Микола Череднік