Вести бізнес можна й в кризу

Починається криза! Ці слова звучать як вирок для тих, хто тільки збирається відкрити свій бізнес. У 80% всіх підприємців криза теж викликає тільки тривогу. При цих словах в їх головах спливають такі картини: люди перестають купувати товар, конкуренти починають швидко і судорожно продавати свій товар за викидними цінами, банки відмовляють у кредитах, держоргани все частіше навідуються з перевірками.

Але у цій ситуації є й інша сторона медалі. З давньогрецької мови слово «криза» перекладається як «рішення», «поворотний пункт», і в цьому визначенні полягає правильний для сприйняття сенс і керівництво до подальших дій. Для бізнесмена поняття «криза» має означати, що прийшла пора приймати нові рішення і змінювати свій бізнес. Успішні підприємці точно знають, що криза – це чергове безмежне поле можливостей для модернізації існуючого бізнесу і створення нових підприємств. Вони не бояться кризи, вони його чекають. Дуже багато вдалих бізнесів запускалися саме в кризовий час. Можна сказати, що для них тепер – саме час, тому що криза справляє зачистку ринку, очищаючи його від дилетантів, непрофесіоналів і пройдисвітів. Саме під час кризи відбувається зміна галузевих лідерів і їх стрімке зростання.

Експеримент, який ілюструє один з найважливіших законів ведення будь-якого бізнесу. Дослідники зібрали аудиторію з 80 чоловік і попросили встати всіх, у кого є взуття: встали всі. Потім дослідники попросили сісти всіх, у кого більше 4 пар взуття: стояти залишилося близько 50 осіб. Далі таким же чином вони з’ясували, що приблизно у двадцяти чоловік більше 16 пар взуття, а всього у трьох людей – більше 32 пар. І тільки у одного з випробовуваних було більше 64 пар – ця жінка любила туфлі, і в її колекції знаходилося близько 80 пар взуття.

Цей експеримент демонструє найважливіший закон ведення бізнесу – закон Парето. В даному прикладі 20% людей володіють 80% взуття, а це значить, що 20% ваших клієнтів приносять вам 80% прибутку. Спираючись на цей закон, ви повинні бути постійно зосереджені на тому, щоб виявити цю «золоту двадцятку» і постаратися продати їй максимум свого товару. Найважливішим активом вашого бізнесу під час кризи є ваші клієнти. Цього багато бізнесменів чомусь не розуміють. Вони вважають, що їх головний актив – сайт, продавці, товар, технологи. Все що завгодно, але тільки не клієнти. Хоча саме клієнти щодня приймають рішення про те, якому бізнесу віддавати свої гроші, а якому – ні. Від їх вибору залежить, буде ваш бізнес прибутковим чи ні. Завжди пам’ятайте про це і зосередьтеся на роботі з клієнтами.

Совладелец АТБ Геннадий Буткевич расказал о главных принципах ведения бизнеса в условиях кризиса. Все не так и плохо – источник.