Неймінг з нуля

У процесі створення будь-якого бренду найважливіший момент – вибір назви самого бренду. Як його назвати? Одним словом або кількома? Чи повинно це бути україномовна назва, або ми назвемо бренд англійською і латиницею? 

Ці питання часто стає каменем спотикання. Навколо нього сперечаються творці брендів і стартапів. 

При цьому як таких інструкцій і покрокових манулів по виробленню назв нових брендів немає. Сформоюємо основні кроки і етапи неймінга. 

А що ж таке неймінг?

Якщо підсумувати визначення, які є в мережі на різних сайтах, то загальне визначення неймінга (англ. -naming) можна дати приблизно таке – це процес вибору (розробки) назви бренду для товара (організації, послуги, а іноді і персони). Неймінг можна віднести до елементів маркетингової стратегії компанії, а так само варто врахувати, що іноді в процес нейминга включається ще і реєстрація торгових знаків, пов’язаних з вибраною назвою бренду.

На ринку в наші дні досить багато компаній, які позиціонують себе як агентства з брендінгу. У них досить високі гонорари за послуги. Деякі з них дають обіцянки клієнтам провести опитування багатотисячних фокус-груп, влаштувати глибокі соціологічні дослідження для вибору концепції бренду. Однак не всі організації-клієнти готові до подібних витрат. Часто нові бренди створюються молодими колективами стартаперів, у яких мінімальні бюджети для запуску їх продукту в світ, а при цьому вони хочуть мати і хороший фірмовий стиль, і гарну назву бренду. 

Звичайно краще звернутись до професіоналів – Gagarinstudio допоможе вам у створенні назви бренду. Якщо немає бажання думати самому – звертайтесь до них.

Загальна ідея – придумуйте назву бренду самостійно або зверніться до професіоналів, як ми вже писали. Для роботи вам знадобляться  дані, доступні у відкритому доступі. Будемо вивчати громадську думку. Тому цей процес часто називають Social Branding. Якщо у вас проблеми в процесі придумування назви (неймінга), тоді дотримуйтесь порядку, який буде запропонований далі

Подумаємо, що ж вам потрібно для вибору назви. Для початку було б непогано подивитися, хто вже є на ринку, які назви у конкурентів. Після цього є сенс вирішити, а хто ж цільова аудиторія? Тоді підбирайте назву, яка сподобається  аудиторії. Після цього ми зможемо попередньо вирішити для себе питання позиціонування. А вже далі розробляти логотип та інші креативні елементи. В результаті цих нескладних, але логічних міркувань ми приходимо до наступного порядку досліджень:

1) Аналіз конкурентного середовища;

2) Аналіз цільової аудиторії;

3) Позиціонування бренду, назва і слоган;

4) Графічний символ;

5) Креативна концепція присутності на ринку.