Зимня шина або «липучка» – плюси і мінуси

Напередодні кожного зимового сезону багато автовласників переймаються питанням вибору зимової гуми – і деякі замислюються про ту, яку в народі називають «липучка». 

Розбираємося, що таке «липучка», які її сильні і слабкі сторони, і чим вона відрізняється від шипованих шин.

Але перед цим пропонуємо усім автолюбителям дізнатись про висококласні шини шведської компанії Gislaved. Усі деталі за ось цим посиланням  – https://prokoleso.ua/tires/catalog/gislaved.

1. Що таке «липучки»?

«Липучки» в розмовній мові називають зимові нешиповані шини. Правильна назва такого типу шин – фрикційні, від англійського «friction» – тертя.

2. Чим «липучки» відрізняються від шипованих шин?

Перше – це, зрозуміло, відсутність шипів. Однак це не єдина характеристика, яка відрізняє їх властивості. Відсутність шипів у фрикційної покришки компенсується іншими особливостями: насамперед це більш м’який склад гумової суміші і наявність великої кількості тонких і глибоких поперечних ламелей.

3. У чому переваги та недоліки «липучки»?

Ефективність фрикційних покришок максимальна в тих умовах, де їм не доводиться стикатися з чистим льодом: такі шини хороші на пухкому снігові, мокрому і сухому асфальті, а також в сніговій каші з реагентами, якими рясно поливають сучасні дороги. 

З експлуатаційної точки зору у фрикційних шин є ще пара переваг. По-перше, їх можна сміливо використовувати в «перехідний» період, коли вночі температури опускаються до близько нуля, а вдень залишається плюсовою. В такий час деякі автовласники «бережуть» шиповані шини, вважаючи за краще перевзуватися в останній момент, коли зима вже настала. 

Однак варто пам’ятати, що мінімальна температура, при якій літня гума працює ефективно – це + 5 °, в більш холодних умовах вона остаточно «дубіє», втрачаючи значну частину зчіпних властивостей. «Липучка» ж ефективно працює в цих умовах, не викликаючи нервових нападів від скреготу шпильок по асфальту.

Слабкі сторони «липучки» пов’язані саме з відсутністю шипів в умовах, коли їх ефективність могла бути максимальною. Перш за все це тверда і слизька поверхня – лід або укочений сніг: на таких покриттях шиповані шини неодмінно будуть більш ефективними, гальмуючи не тільки ламелями і м’яким компаундом (які у шипованих шин також є), але і шипами. Особливо небезпечний для фрикційних шин буде лід при близьконульовій температурі: в такому разі він тане, і на його поверхні утворюється «мастило» з водяної плівки, що зводить до мінімуму ефективність «липучки»: єдиним гарантовано ефективним інструментом гальмування в цьому випадку будуть металеві шипи.