Житомирщина, як культурний простір

Культура

На Житомирщині обговорюють стратегію розвитку культури, прототип якої можна буде використовувати як приклад у різних областях України.

Обговорення перших кроків стратегії відбулося 9 лютого, за участю голови ОДА Ігоря Гундича, голови обласної ради Володимира Ширми, міського голови Сергія Сухомлина, культурних менеджерів, архітекторів та представників установ культурної сфери.

«Результатом створення стратегії буде не лише розвиток культури на Житомирщині, але і прототип розвитку культури загалом, який інші області зможуть брати за приклад», – зазначив архітектор Павло Гудимов.

Архітектор Андрій Хір, культурні менеджери Людмила Зубко та Павло Гудимов показали своє бачення розвитку культурного середовища на Житомирщині.

«Ми маємо шанс зробити стартап, який допоможе сформулювати багато нових напрямків: втримати і розвивати населення, нові робочі місця, підняття інтелектуального рівня та рівня життя. У нас є сьогодні перша, поверхнева концепція. Ми хочемо консолідовано – усі культурні діячі, експерти, менеджери – сформулювати процес створення Житомирщини як культурного центру, отримати базове фінансування і рухати далі, щоб за рік-півтора побачити перші результати», – зазначив Павло Гудимов.

Також він акцентував увагу на тому, що у цьому процесі потрібно буде багато радитися, в тому числі і з громадськістю.

Як зазначив Андрій Хір, одними з перших кроків у стратегії можуть бути реформування краєзнавчого музею, приміщення магістрату, драматичного театру, які мають наповнитися громадським простором, розділення експозицій краєзнавчого музею на картинну галерею і музей природи, реконструкція театру «Космос» як культурного центру на космічну тематику.

Людмила Зубко наголосила на необхідності створення культурного центру, простору, де могли б збиратися різні групи населення і вирішувати якісь питання, співпраці з об’єднаними громадами, представниками бізнесу та освіти.

«Стратегію розвитку культури ми маємо розглядати в цілому – не лише місто Житомир або окремі культурні об’єкти. Ми створюємо, наприклад, Житомирський інформаційно-культурно-туристичний центр, де будуть працювати люди над виконанням завдань, а над ними будуть ті, хто буде вказувати, в якому напрямку рухатися. Тоді буде результат. Складаючи стратегію, потрібно показувати маршрут руху туристів, схему об’єктів, які будуть пов’язані між собою», – наголосив Ігор Гундич.

«Ми сьогодні говоримо про ту культуру, яка має силу трансформації суспільства, може вивести і Житомирщину, і Україну на новий рівень. На сучасному етапі ми маємо зробити так, щоб саме культура підняла рівень розвитку суспільства», – зазначила в.о. начальника управління культури та туризму ОДА Тетяна Парфентієва.