Житомиру потрібен нічний мер

Без категорії

“Трохи більше тижня тому в Нью-Йорку обрали нічного мера. Ним стала Аріель Паліц – мешканка Нью-Йорку в п’ятому поколінні. Свого часу Аріель була організатором вечірок, стала засновницею і десять років керувала баром в Іст-Віллідж. Загалом, людина не випадкова. 

“Велике Яблуко” – перше місто в США, де з’явився нічний мер, – пише блог “Заметки о Житомире“. В Європі нічні мери існують в Амстердамі, Берліні, Лондоні, Парижі, в Тулузі і парочці інших міст.

Хто вони, ці нічні мери і для чого вони? Це люди з невеликим штатом в 8-12 чоловік і певною кількістю волонтерів. Оплачують їх утримання частково представники індустрії, а частково – місто. Займаються вони інтересами закладів, які працюють допізна або цілу ніч, а головне – займаються врегулюванням взаємин нічної індустрії (клубів, ресторанів, пабів, барів і ін.) з жителями і міською владою. Сюди входять питання безпеки, шуму, підтримки чистоти і інших суспільно важливих аспектів нічного життя міста. У деяких випадках “нічні виконкоми” не тільки допомагають індустрії, а й розвивають нічне життя.

Нічне життя – це важлива складова економіки міст. 35% від загальної кількості всіх туристів, що приїжджає в Берлін – це люди, які приїхали виключно для нічних розваг. А «нічна економіка» Лондона, наприклад, оцінюється астрономічними цифрами.

І в цілому індустрія розваг та громадського харчування – це сильний магніт в сфері туризму. Розвиток альтернативної клубної сцени в Києві спричинив появу яскравих електронних музикантів і діджеїв. Київські рейви – недорогі, галасливі і збирають публіку з усього світу. У Києві за останні роки західні музиканти зняли кілька десятків відеокліпів, а кліп датських MØ з треком Kamikaze (знятий на Троєщині) набрав близько 60 000 000 переглядів на Ютубі. Так що зустрічайте нову медійну тезу: «Київ – це новий Берлін». І можете не сумніватися, що слідом за музикантами і рейверами потягнеться і бізнес.

Тим, хто замислюється про притягнення до Житомира туристичних грошей, в першу чергу варто задуматися про створення сприятливих умов для розвитку індустрії розваг та громадського харчування. І мова йде не про мережевий мейнстрім, а про оригінальні локальні формати. Без гастро-та алкотуризму залучити значну кількість людей в місто в короткостроковій перспективі навряд чи вийде. Іншого потенціалу і можливостей, що можуть бути використані прямо зараз або буквально завтра – у нас просто немає.”