Чому Житомиром їздять “британські” машини з правим розташуванням керма

Їде авто іноземного виробництва українською дорогою. Зупиняє його даішник і до водія:
– Шановний, у вас кермо розташоване справа. За українськими законами це не дозволяється. Ви маєте переобладнати машину, якщо хочете її експлуатувати.
Водій, нітрохи не збентежившись, відповідає:
– Ось документ про відповідність мого транспортного засобу вимогам Держспоживстандартів України. І де хочу, там кермо і маю.

Таким чином або приблизно таким чином розпочиналася історія про те, як службові особи випробувального центру, розташованого у м. Житомирі, проводили дослідження та видавали відповідні протоколи, на основі яких іншим державним підприємством оформлялись сертифікати відповідності для розмитення закордонних авто, фактично без огляду самих машин. Про це повідомляє ВЗГ УМВС.

Анатолій Корчемлюк, начальник відділу УДСБЕЗ УМВС України в Житомирській області: Товариство, відповідно до статутної документації, займалось проведенням випробувань та за їх результатами визначало відповідність транспортних засобів вимогам українських держспоживстандартів.

Однак, на таку діяльність і часу потрібно чимало, і праці затратить багато. Тож посадовці вирішили «полегшити» свої завдання. За бажанням клієнта і, певно, відповідну плату, така дрібниця, як випробування гальмівної системи авто, проходила віртуально. Себто лише на папері, втім й інші показники також були випробувані умовно, тому що, як встановили оперативники, самі машини до Житомира навіть не приїздили, а майданчик для випробувань взагалі не використовувався.

Один з численних прикладів. 22 грудня минулого року кордон держави перетнули три тягача Volvo, умовно кажучи, зробили вони це у Львові. Цього ж дня подали заявку на отримання сертифікату відповідності у Києві та у Житомирі «пройшли» випробування. Уже за декілька годин (за які навіть подолати такі відстані не можливо, зважаючи на технічні характеристики тягачів) знову ж таки у Львові пред’явили необхідні документи для розмитнення транспортних засобів. Спідометри машин, які б мали проїхати понад тисячі кілометрів, зафіксували чомусь фактичний пробіг у 36 км. Можливо, міста змінили своє географічне розташування?

Але й це ще не всі дива. Автомобілі отримали позитивний результат щодо відповідності лівостороннього розташування рульового керма, маючи при цьому кермо справа.

Алла Ващенко, ВЗГ УМВС України в Житомирській області: Таким чином лише упродовж минулого року випробувальним центром було видано близько 8 тисяч протоколів про випробування транспортних засобів з грубими порушеннями, за якими згодом видано сертифікати про відповідність іноземних автомобілів українським держспоживстандартам.

Наразі прокуратурою Житомирського району відносно посадовців товариства порушено кримінальну справу за ч.1 ст. 364 (Зловживання владою або службовим становищем), ч.1 ст. 366 (Службове підроблення) Кримінального кодексу України.

Репортер Житомира