Шкідливі поради житомирським водіям по догляду за автомобілем взимку

Ці шкідливі поради допоможуть вам уникнути прикрих помилок, які можуть призвести до поломки машини і передчасного псування деталей.

Наведені нижче “поради” в нинішніх погодних умовах є вкрай шкідливими – користуватися ними можна лише в тому випадку, якщо ви поставили перед собою завдання зламати машину в короткий термін. Не використовуйте їх як керівництво до дії – вчіться на чужих помилках.

Холодний двигун

Важливо приділити увагу їзді на холодному двигуні. Навантаження на непрогрітий мотор впливають не менш згубно, ніж навантаження на перегрітий. Адже двигун складається з багатьох деталей, які перебувають у постійному русі під час роботи, що призводить до виділення тепла.

За законами фізики, як відомо, при підвищенні температури тіла розширюються. Деталей двигуна цей закон теж стосується. Тому інженери завжди проектують їх так, щоб оптимальні зазори між ними досягалися при нормальній робочій температурі. Коли двигун холодний, ці зазори занадто великі, а при перегріві – навпаки.

З цієї причини, якщо морозним зимовим ранком сісти в машину, включити запалювання і відразу рвонути з місця в кар’єр, така поїздка може якийсь час проходити під акомпанемент невеликої ударної установки, що складається з декількох пар циліндрів і поршнів. Удари холодного поршня об поверхню циліндра призводять до зносу обох деталей куди швидше, ніж звичайне тертя. Але, самі розумієте, це все потребує або чималих грошей, або часу (а час – теж гроші), так що забивати голову прогріванням двигуна, звичайно, ні до чого.

Дорожні калюжі

Дуже дієвий спосіб перетворення нового мотора в купу непотрібного металу – гідроудар. Для його здійснення знадобиться глибока калюжа. Машину слід посильніше розігнати і в’їхати в калюжу на повній швидкості так, щоб вода могутнім потоком ринула в підкапотний простір. Вода як рідина практично не стискається, у той час як в циліндрах двигуна постійно з високою частотою відбуваються процеси стиснення паливної суміші. Потраплення невеликої кількості води в циліндр більш ніж достатньо, щоб поршень, не дійшовши до верхньої мертвої точки, різко зупинився. Ззаду поршень підбадьорює коленвал, спереду цьому руху робить опір вода – для мотора приємного мало. Знайти калюжу взимку легко – це можна зробити або під час відлиги, коли тане багато снігу, або її можна знайти на дорозі біля теплотраси або бойлерної, де сніг навіть не замерзає.

Стан коліс

Хто придумав стежити за шинами? Наприклад, за тиском в них. Ну і що з того, що від неправильного тиску в колесах збільшується витрата палива, “убивається” ходова і погіршуються їздові якості? І те, що автомобіль з недоліком тиску в шинах – непередбачуваний під час руху, особливо на слизькій дорозі. Найкраще – якщо одне колесо напівспущене, наприклад, при нормальному тиску в 1,8-2 атмосфери, до 1,3 атмосфери. Їзда на такому автомобілі – безкоштовний атракціон під назвою “Стримай кермо”. А якщо в цей момент ще й тримати однією рукою мобільний, а другою перемикати КПП – гострих відчуттів від цього додасться ще більше. А ймовірність вилетіти з дороги і врізатися, наприклад, в дерево наближається до 100%. Те ж саме може відбутися, якщо їздити взимку на високій швидкості з несправною ходовою, в тому числі і з неврегульованим “розвал-сходженням”.

Догляд за кузовом

Хороші інструменти для знищення автомобіля – іржа з корозією. Краще середовище для утворення корозії – бруд. Так що не забивайте собі голову такими дрібницями, як регулярне миття автомашини. Для тих, у кого час на знищення машини – лише до весни, є більш ефективний спосіб. Якщо зверху на машину навалити снігу (сніг і сам нападає за один-два снігопаду в потрібній кількості, досить просто його не зчищати), і так залишити до весни – під заметом утворюється відмінне середовище для розмноження бактерій, завдяки життєдіяльності яких сніг буде підтавати, а утворена від танення водичка швидко і ефективно забезпечить іржу.

Висока швидкість

Відмінний спосіб позбутися від автомобіля – їздити взимку в режимі льотчика-випробувача. Різко стартуйте на світлофорі, відторможуйтеся зі скрипом перед наступним, входьте на швидкості в поворот – і ви обов’язково досягнете результату: або в’їдете в когось, або хтось в’їде в вас. Прискорити процес можна на трасі, якщо наплювати на правила руху і ганяти на швидкості вище 110 км на годину (оптимальна швидкість – 150-160 км на годину), обганяючи усіх по зустрічній і в закритих поворотах. Посилити ефект можна пізно вночі – правда крім автомобіля можна втратити і життя.

Наостанок – дійсно корисні поради:

Як уберегти свій автомобіль взимку?

1. Слідкуйте за техрідинами і температурою мотора

Прогрівайтеся на холостих обертах або на невеликій швидкості, не доводячи обороти мотора вище 2 тис.

Перевірте здатність антифризу і гальмівної рідини не замерзати при низьких температурах – стару рідину потрібно замінити.

2. Якщо авто зберігається на вулиці, завжди очищайте сніг з кузова, а також регулярно відвідуйте мийку, щоб змити дорожню сіль.

3. Слідкуйте за тиском в колесах – це впливає на керованість автомобіля, відповідно, на безпеку.

4. Не перевищуйте швидкість і намагайтеся об’їжджати потенційно небезпечні місця (там, де влітку були калюжі, – можливі прориви асфальту).