“Даішники” обіцяють розпочати вихованя житомирських водіїв з ременя

Звичайно, застосовувати дідівський метод вирощування законослухняної категорії учасників дорожнього руху ніхто не збирається. Хоча, в деяких випадках, це, можливо, і не завадило б. Мова йде про адміністративне посилення відповідальності за порушення правил використання пасивних засобів захисту – пасків безпеки.

У країнах з розвиненою цивілізацією, де населення не просто усвідомлює і поважає закон, але й хвилюється про власну безпеку, не пристебнутися ременем в автомобілі – нонсенс. Вражаюче, але наш менталітет, на жаль, ні на крок не дозволяє нам наблизитися до європейських держав.

Тільки без образ. Ось вам українець, матеріальні статки якого дозволяють придбати найновішу іномарку, нафаршировану електронікою. Проте як тільки ключ запалення повертається, до слуху власника дорогої машини доноситься дратівливий звук, який сповіщає про те, що у водія не пристебнутий пасок безпеки. Як, по-вашому, вчинить водій? Іноземець одразу ж пристебнеться, але тільки не наш… Культурний, гарно і дорого вдягнений українець, виражаючись нецензурною лайкою, почне шукати, куди б цей ремінь приткнути, аби й самому не пристебнутися, і «скавучати перестало».

Ось так, певне, і виник загальновідомий спосіб пристібати пасок позаду водійського крісла. А чи варто вже казати про громадян зі середньостатистичним заробітком, що мають транспортні засоби вітчизняного виробництва, які, звичайно, не обладнані «електронними нагадувачами»?

Невігластво більшості водіїв дійсно вражає. Не пристібаються ременем, мовляв, незручно рухатися. Нісенітниця, це справа звички. Краще не пристібатися, оскільки в разі аварії є можливість вилетіти у лобове скло і тим самим зберегти життя. Ще більша дурниця. Лобове скло в сучасних машинах встановлено положисто. Відтак під час удару в нього людина однозначно закидає голову і ламає шию.

А ще є й такі водії, що не тільки самі не пристібаються, але й не радять і своїм пасажирам, мовляв, існує таке повір’я: пристебнешся – точно потрапиш у ДТП. Чи можна за таких обставин говорити хоч про якусь крихту здорового глузду?

Неодноразові дослідження засвідчили, що паски безпеки допомагають уникнути смерті при зіткненні у 77 випадках із сотні, а при перекиданні автомобіля – в 91 випадку. Без цього пасивного засобу захисту можна загинути навіть внаслідок порівняно слабких зіткненнях, що мали місце при швидкості у 20 км/год.

Раз не можна пройняти українську душу логічними доводами і наочними прикладами, ДАІ вирішила лобіювати питання більш прийнятними способами – бити порушників. Але не ременем, а гривнею, інформує Ольга Номерчук, УДАІ УМВС України в Житомирській області. Сьогодні штраф за ігнорування пасків безпеки складає від 51 до 85 гривень. Проте якщо водії нехтують сумою у 2,5-3,4 тисячі гривень за нетверезий стан за кермом, то їздити, не пристібаючись паском, вони тим більше не бояться. Можливо, внесення змін у санкцію відповідної статті змусять багатьох замислитися.

Ось вам і весь парадокс: в нашій країні для того, щоб людина подбала про власну безпеку, її потрібно покарати найстрашнішим – грошима. Словом, хрестіться, допоки не грянув грім.