Тролейбусний колапс в Житомирі. Думки з приводу

З 16 березня 2011 тривалість роботи громадського транспорту в Житомирі зменшать на одну годину.

Відповідні зміни закріплені наказом КП “Житомирське трамвайно-тралейбуснім управлінням” від 12 січня 2011 і особистим підписом директора підприємства В.В. Зубрицьким.

Пасажири житомирського громадського транспорту обурені такими нововведеннями.

“Виходить, що платять за проїзд одиниці, тому й немає ніякого прибутку і підприємство повинно йти на різні кроки, як зараз наприклад, зменшення робочої зміни. Ясна річ, що від цього не виграють ні працівники ТТУ, ні самі пасажири. Підвищувати вартість проїзду немає сенсу, скасовувати пільги можна було б тоді, якби тролейбуси перебували в нормальному технічному стані, а оскільки грошей немає навіть на їх утримання, то що вже тоді говорити про ремонт? На мою думку, поки не будуть платити за проїзд всі, хто користується цим транспортом, дане підприємство так і буде на грані банкрутства”, – обурюється пасажирка тролейбуса.

Необхідність таких нововведень, на думку керівництва, обумовлено надзвичайно важким фінансовим становищем підприємства, яке визначається несвоєчасним і неповним фінансуванням з держбюджету. Витрати на безкоштовне перевезення пільгових категорій громадян приводить до зменшення випуску рухомого складу на лінії.

Наказ передбачає наступні положення.

* – Зменшити робочий день (зміну) на 1 годину;

* – Ознайомити працівників з наказом особисто під розпис, в результаті незгоди трудовий договір може бути припинений;

* – Представити нові графіки роботи підлеглим працівника.

Деякі відзначають, що причина недофінансування з державного бюджету вигадана, насправді все зводиться до безвідповідальності та недієздатності існуючого управління.

“Є припущення що це здійснюється свідомо і цілеспрямовано за участю та в інтересах вищих посадових осіб з попередньої влади”, – каже депутат міської ради Ігор Іваницький.

Важко говорити однозначно, щодо зменшення транспорту на вулицях, адже не так давно міська влада закупили для потреб міста 5 вінницьких трамваїв, які, до речі, так ще й не виходили на лінію. Тоді ж на презентації «покупки» влада заявляла, що беруть курс на поліпшення умов перевезення жителів і модернізацію техніки, що вже є в ТТУ. Крім цього, говорили про закупівлю тролейбусів у Києві і про тролейбуси, за які вже заплатили Львову.

Нагадаємо, 6 вересня 2010 року відбувся огляд-конкурс, в якому брали участь 23 експлуатаційних підприємств. Розділ міст на групи відбувався в залежності від кількості одиниць рухомого складу тролейбусів: до першої групи належали населені пункти з тролейбусним парком понад 150 одиниць, другий – менше 150 до 60 одиниць і 3-й – 60 і менше одиниць. За результатами цього конкурсу на краще підприємство місцевого електротранспорту України, Житомир отримав 2 місце у першій групі міст.

Пасажири житомирських тролейбусів дивуються інформації про такі високі результати конкурсу.

“Я часто користуюся цим видом транспорту і не розумію навіщо плачу гривню за проїзд, коли заходиш у тролейбус – і за поручень не хочеться братися, таке все брудне і знаходиться в жалюгідному стані, включаючи днище, яке провалюється під ногами … Так хоча б відчистили салон від бруду, пофарбували, відремонтували сидіння, це можливо!? Але не роблять це з якоїсь причини … І ще, завжди спостерігаю одну й ту ж картину – відсотків 80 пенсіонери, решта – пільговики, тільки й чуєш, “посвідчення!”, – обурюється пасажирка.

За матеріалами: Журнал Житомира