Ще кілька років тому школярам доводилося просто зі шкури геть лізти, щоб отримати гарну оцінку з фізкультури, і у багатьох з тих, кому це не вдалося, виявився «підмоченим» хороший атестат. Тим же школярам, хто на лікарняних бував частіше, ніж на уроках, фізкультура і зовсім здавалася кошмарним сном.
Після нещасних випадків, які за останні роки відбулися в українських школах, Міністерство освіти задумалося про нові методи оцінювання. Тепер, щоб отримати гарну оцінку з фізкультури, не потрібно здавати нормативи, а школи самостійно визначають систему оцінювання.
“Це може бути диференційований залік, – повідомив начальник обласного управління з фізкультури та спорту Комітету з фізичного виховання та спорту Міністерства освіти Євген Буря. – Якщо дитина проявляє себе, наприклад, у баскетболі, то вона отримує бонуси, які потім враховуються при виставленні оцінки. Або ж рейтингова система, коли можна отримати додатковий бал за участь у спортивних секціях і змаганнях”.
Система оцінювання повинна розроблятися вчителями на рівні школи (застосовуватися потім в конкретній школі) або на рівні регіону (повинна використовуватися всіма школами району). У будь-якому випадку можна вибрати те, що більше підходить.
“За нормативами діти повинні рухатися 8-12 годин на тиждень, – пояснив Євген Буря. – Але в школі на уроках вони сидять, а потім більше часу проводять за комп’ютером. Фізичне навантаження практично відсутнє, тому фізкультура стає для них не по плечу”.
За останні два роки у нас в області не було нещасних випадків на уроках фізкультури. Але спеціальні медгрупи з кожним роком збільшуються. Якщо в 2008 році в них було 4% дітей, то в 2010 – 7,1%, пише