Велика транспортна революція: 5 новинок для водіїв

Президент вніс до Ради законопроект про заміну техогляду (ТО) техконтролем (ТК).

Його депутати можуть розглянути вже на цьому тижні, повідомив голова фракції ПР Олександр Єфремов. Документ, без сумніву, революційний: він не тільки скасовує обов’язковий ТО для легкових автомобілів, які власник не використовує для комерційної діяльності (лише для приватних поїздок), але і підсилює відповідальність за експлуатацію транспортних засобів, які не пройшли ТК, – штраф за це хочуть підняти з 170-255 до 340-425 грн., а при повторному порушенні забирати права на 3-6 місяців.

Крім того, скасовується довіреність на право управління чужим авто. На думку глави держави, ТО давно став анахронізмом, адже 90% власників машин проходять його «через налагоджені корупційні схеми», сплачуючи за послугу до мільярда гривень на рік (питання вирішують через знайомих співробітників ДАІ, хоча там заперечують, що це масове явище).

На безпеку на дорогах скасування ТО не вплине, стверджується в поясненнях до законопроекту: статистика говорить про те, що через несправність автомобілів трапляється лише 0,3% ДТП, а майже 90% – з вини водіїв (перевищення швидкості, проїзд на «червоний» і т. д.).

Контроль за проходженням авто ТК запропоновано покласти на страхкомпанії. Поліс автоцивілки, наприклад, таксистам там зможуть видати тільки після пред’явлення протоколу зі станції техобслуговування про те, що машина справна, – інакше штраф більше 2000 грн.

ЗЕКОНОМИМО. Що ж зміниться для людини, яка їздить на своєму легковику тільки у справах, а не займається на ній перевезеннями? Перш за все водій заощадить час і гроші, стверджує юрист Олексій Святогор, адже сьогодні офіційно пройти ТО коштує близько 300 грн. (неофіційно – більше 1000 грн. – Авт.). «Скасування ТО для особистих авто – це правильно, адже переважна більшість автовласників тримають свої машини в справності. Те ж стосується і скасування довіреності на право керування, ні в одній країні світу водій не повинен доводити, що він їде не на краденому авто, якщо у нього на руках техпаспорт», – говорить адвокат Вадим Володарський.

У страхкомпаніях вважають, що на виплати по автоцивілці скасування техогляду для особистих машин не вплине. «Техогляд і зараз формальність, тому як страхували по ОСАГО, так і будемо страхувати», – сказала топ-менеджер СК «Альфа-страхування» Ірина Бонковська.

ШТРАФИ. Є в законопроекті і слабкі місця. Наприклад, ветеран ДАІ Микола Корчмаренко говорить, що держбюджет втратить через скасування ТО сотні мільйонів гривень. Зараз ТО не можна пройти, поки не сплатиш всі штрафи, в ДАІ це контролюють. А якщо закон приймуть, багато хто просто відмовиться платити. Але в МВС вважають, що так не буде, і підтримують законопроект. «У ньому враховані всі пропозиції департаменту ДАІ», – сказала директор департаменту зі зв’язків з громадськістю та ЗМІ Вікторія Кушнір. Йдеться, зокрема, про терміни ТК і видах транспортних засобів, які зобов’язані його проходити.

5 НОВИНОК ДЛЯ ВОДІЇВ

1. Техогляд (ТО) транспортних засобів замінюється техконтролем (ТК). Від нього пропонують звільнити: легкові автомобілі, причепи до них, мотоцикли, мопеди, що належать приватним особам і не використовуються для бізнесу (тільки для поїздок на роботу, на відпочинок, за покупками) незалежно від терміну експлуатації. ТК обов’язковий: для автобусів і транспорту для перевезення небезпечних вантажів (2 рази на рік), для таксі, службових машин та міні-вантажівок після двох років експлуатації (раз на два роки). Зараз приватні авто проходять ТО раз на два роки, комерційні – раз на рік і частіше. За несвоєчасне проходження ТК збільшується штраф зі 170-255 до 340-425 грн.

2. Вводиться відповідальність водія за техстан автомобіля. Якщо виявиться, що поломка призвела до ДТП, це буде обтяжливою обставиною при визначенні ступеня вини водія.

3. При ТК скоротять перелік перевірюваних елементів і запчастин. Наприклад, стан кузова вже дивитися не будуть. А після завершення огляду дадуть водієві протокол (зараз такого немає).

4. Пропонують скасувати довіреність на право керування автомобілем, водієві достатньо лише прав, техпаспорта і поліса автоцивілки, а, наприклад, таксистові або перевізнику небезпечних вантажів (бензин) потрібна ліцензія. Для бізнес-транспорту скасовують маршрутний лист і документи на багаж.

5. Страхкомпанії зобов’язані продавати поліси автоцивілки власникам комерційного авто тільки після пред’явлення ними протоколу з ліцензованою СТО про проходження ТК (на особисте авто поліс зобов’язані видати без ТК). СТО повинні передавати для контролю в ДАІ дані про автомобілі, що пройшли ТК, а страхові компанії – дані про договори ОСАГО (автоцивілка). За видачу страховиком поліса без протоколу ТК на комерційне авто – штраф 1700-2040 грн.

За матеріалами: Сьогодні