Влада Житомира заборонить кіоскам торгувати пивом

Влада Житомира розробила документ, який забороняє рекламувати спиртне на всіх типах зовнішніх носіїв, а також продавати його в кіосках і ларьках.

Решті точок роздрібної торгівлі доведеться відмовитися від реалізації цієї продукції в нічний час – з 22.00 до 8.00. Підприємці стверджують, що найбільше від новацій чиновників постраждають власники МАФів (малих архітектурних форм), близько 70% яких змушені будуть згорнути свій бізнес.

Проект рішення міської ради “Про деякі питання щодо обмеження реалізації алкогольних напоїв на території м. Житомир”, розроблений місцевим відділом торгівлі департаменту комунальної власності, планується розглянути на найближчій сесії. Ініціатором його розробки виступила депутат міськради Наталія Боровська. “Я очолюю громадську організацію “Я – мама”, яка отримала близько 1 тис. листів і близько 2 тис. підписів від жителів міста, що підтримують подібну ініціативу влади”, – пояснює вона.

Як розповіла головний спеціаліст відділу торгівлі міськради Ольга Лісогурська, документ передбачає обмеження продажу алкогольних і слабоалкогольних напоїв, включаючи пиво, з 22.00 до 8.00 в усіх магазинах обласного центру. Крім цього, вводиться заборона на реалізацію алкоголю в МАФах. А для того щоб уберегти молодь від спокуси, місцеві парламентарії мають намір заборонити його рекламу не тільки на узаконених зовнішніх носіях, але і на лотках, виносних холодильниках і т. п.

Якщо депутати підтримають ініціативу Наталії Боровської, це відіб’ється на діяльності близько 500 МАФів, а також близько 200 магазинів, що працюють після 22.00, в тому числі й великих супермаркетів (“Вопак”, “Фуршет”, “ЕКО-маркет”). Виконання ними вимог місцевих органів влади будуть контролювати працівники МВС, яких зобов’язали штрафувати торгові точки і рекламні агентства, а при повторному порушенні позбавляти бізнесменів дозволів на ведення діяльності.

Як і слід було очікувати, представники крупних магазинів і торгових мереж поставилися до новацій чиновників стримано, відзначивши, що це рішення призведе лише до розвитку нелегальної торгівлі неякісним спиртним у нічний час. Працівники рекламної сфери заявили, що намір влади заборонити рекламу пива та інших слабоалкогольних напоїв на зовнішніх носіях суперечить Закону України “Про рекламу”. “Подібне рішення не приймалося в жодному місті країни. Швидше за все, його легко оскаржать пивні компанії. Адже навіть холодильники з написом “Оболонь” або “Чернігівське” оголошені поза законом”, – відзначили в профільній асоціації. А от власники житомирських кіосків та яток розсердилися не на жарт.

За словами глави спільноти підприємців “Відродження” Юрія Кузнєцова, левову частку доходів МАФів приносить саме продаж пива, слабоалкогольних коктейлів та тютюнових виробів. “За попередніми підрахунками, близько 70% кіосків можуть бути закриті, а їхні клієнти перекочують у великі супермаркети, інтереси яких і лобіюють депутати. Ми маємо намір обговорити дану проблему з губернатором Житомирщини Сергієм Рижуком”, – пообіцяли представники “Відродження”. Якщо це не допоможе, то підприємці можуть звернутися до суду.

За матеріалами: retailstudio.org