У новорічну ніч українці відпочинуть від «мобільного спаму»

Мобільні оператори обіцяють українцям якісний зв’язок в Новорічну ніч. Але натомість позбавляють їх ряду корисних послуг.

У новорічну ніч навантаження на мережі мобільних операторів, збільшується приблизно в 10 разів, через що у абонентів часто виникають труднощі з дзвінками і відправкою поздоровлень по SMS. Щоб уникнути навантажень, мобільні оператори заздалегідь «готують» свої мережі: збільшують кількість базових станцій і просто відключають «непотрібні» послуги та сервіси.

Напередодні свят «Коментарі» з’ясували, яких корисних послуг доведеться позбутися українцям, щоб безперешкодно вітати один одного з Новим роком.

У Новий рік без грошей?

Мобільні оператори запевняють, що в Новий рік проблем з поповненням рахунку бути не повинно. Однак не заперечують, що можливі затримки із зарахуванням коштів на рахунок і повідомленнями про поповнення рахунку. Крім того, можуть виникнути перебої з послугами, що дозволяють бути на зв’язку при нульовому балансі на рахунку.

Як повідомили в «Київстарі», абоненти не зможуть скористатися послугою «Заплати за мене», яка дозволяє здійснювати дзвінки за рахунок абонента при наявності коштів на його рахунку. Послуги «Передзвони мені», «Поповни мій рахунок», «Екстра гроші», «Розмови в кредит», «SMS-виклик», «Заплати за мене» оператор відключати не планує.

Доставка SMS без звітів

Якщо відправити вітальні SMS українцям вдасться, то переконатися в доставці повідомлення за адресою – навряд чи. У Новорічну ніч мобільщики відключають функцію звітів про доставку SMS, як і інші «інформаційні повідомлення».

… i ніякого «спаму»

Щоб зменшити навантаження на мережу, мобільні оператори планують відключити всі інформаційні послуги. У тому числі SMS про нові акції, зміни тарифів та інші повідомлення, які абоненти звикли вважати «спамом від оператора». «Київстар» і «МТС» припинять розсилку в години пікових навантажень 31 грудня і 1 січня, і, можливо, на Різдво – 7 січня. Вимкнути розсилку на більш тривалий період не вийде, оскільки за законодавством оператор зобов’язаний інформувати абонента про всі зміни, а SMS – найбільш підходящий для мобільників спосіб. До свят «Київстар» також тимчасово відключить послуги «Хто дзвонив» (SMS про пропущені дзвінки), «Повідомити мене» (повідомлення про те, що абонент, якому телефонували, з’явився в мережі).

У новорічні свята абоненти мобільного оператора «Київстар» позбавляться ще однієї послуги – «Переадресація SMS». Вона дозволяє абоненту перенаправляти свої вхідні повідомлення на інший номер «Київстар» або DJUICE. Послуга буде недоступна з 28 грудня по 4 січня.

Невизначеною поки залишається доля абонентів life:). Оператор поки сумнівається, відключати йому додаткові функції або залишити все як є. Остаточне рішення з цього приводу буде прийнято днями. А поки «розвантажити» свою мережу life:) спробує шляхом спеціальних змін в конфігурації мережі. Як очікує оператор, ці зміни дозволять додатково збільшити ємність радіомережі, щоб пропускати якомога більше голосового та SMS-трафіку. life:) стверджує, що на якості передачі голосу абонента зроблені зміни не позначаться.

Для забезпечення роботи мережі в період підвищеного трафіку оператор також вводить мораторій на зміни будь-яких параметрів мережі в період з 24 грудня по 10 січня. Також в період новорічних свят в місцях найбільшої концентрації людей у великих містах України life:) розгорне додаткові мобільні базові станції.

У «Київстар» повідомили, що технічна дирекція оператора застосує технологію «стиснення сигналу» в так звані «пікові години», розширить пропускну спроможність SMS-центрів у кілька разів, тимчасово припинить всі роботи з модернізації мережі. Місця проведення масових заходів оператор, як і його конкуренти, планує посилити додатковим резервним обладнанням.

Щоб збільшити стабільність роботи мережі в умовах підвищеного трафіку з 24 грудня по 2 січня і з 6 по 8 січня «МТС» також введе заборону на проведення робіт з розширення, модернізації і зміни конфігурації мережі та інформаційних систем.

Але, незважаючи на всі старання операторів, їх мережі можуть не витримати величезної кількості новорічних SMS та дзвінків. Тим більше, що з кожним роком навантаження на мережу зростає. Як відзначають в «МТС-Україна», з 31 грудня 2010 по 1 січня 2011 року абоненти оператора відправили 106 млн. SMS, що на третину (29%) перевищила показники попереднього року. А кількість голосових викликів зросла на 54% і за дві «святкові» доби досягло 449 млн.