У Чорному морі знайдено кладовище кораблів: фото

Нещодавно дніпропетровські дайвери здійснили екстремальну підводну екскурсію місцями загибелі кораблів в Чорному морі, що лежать на глибині сотні метрів.

Поринути так глибоко в чорноморські хвилі вирішуються лише одиниці, пише газета Сегодня.

«Такі занурення непрості спочатку, тому що вони вимагають досить-таки суворої фізичної підготовки. Людина повинна бути в стані як мінімум підняти спорядження, в якому має занурюватися, важити більше ста кілограмів. Вода холодна, так як на глибині в Чорному морі температура вище восьми градусів ніколи не піднімається. Там дуже темно, і в цей раз нас супроводжували особливо щільні сутінки через те, що цвіте планктон і вода у верхніх шарах не пропускає світло», – розповів організатор експедиції дайвер Андрій Воробйов.

Дайвери неспроста вибрали судна, що спочивають на величезній глибині. Справа в тому, що десятки метрів води краще зберігають кораблі в первинному вигляді, запобігаючи посягання на пам’ятники історії з боку вандалів і «чорних археологів». Команда підводників відвідала чотири судна, у кожного з яких трагічна доля.

«На глибині 84 метри ми сфотографували британське дерев’яне вітрильне судно Agnes Blaikie. Корабель загинув в 1856 році під час Кримської війни, коли союзна ескадра блокувала Севастополь. Також ми спустилися до двох затоплених в 1919 році підводних човнів «Гагара» і «Кашалот». «Гагара» встигла побувати у складі трьох флотів – російського, німецького та англійського – і була затоплена за рішенням англійського командування при відступі. Аналогічною була і доля «Кашалоту», – розповів підводник.

До речі, Андрію навіть вдалося заплисти всередину останньої субмарини і розглянути її краще.

«Коли я проник в «Кашалот», у мене виникло таке відчуття, що човен досі несе бойове чергування: стоять стільниці, стоїть панель управління, штурвали – все в бойовій готовності», – поділився враженнями хлопець.

А ось четвертий корабель, відвіданий дайверами, примітний не тільки тим, що знаходиться на самій великій глибині, яку осилии підводники під час експедиції (96 м), а й самою кривавою історією.

«Пароплав «Ленін» – це найбільш трагічний корабель. Його навіть називають українським «Титаніком». Він забрав із собою на дно дві тисячі людських життів. У липні 1941 року на ньому евакуювалися люди з Одеси, Севастополя та Ялти. Але пароплав підірвався на своїх же радянських мінах. Це величезне судно, яке до цих пір лежить на морському дні ціле, всередині у нього закриті всі каюти, в яких назавжди залишилися люди», – розповів>b> Андрій.

Вже на наступному тижні підводники знову планують спуститися до «Леніна», щоб постаратися зробити якісну фото-і відеозйомку, тому що в минулий раз відобразити його не вдалося через погану видимість на глибині.


Підводний човен «Гагара». Лежить біля берегів Севастополя.

До кінця літа Андрій Воробйов планує зануритися до ще одного судна.

«Найближчим часом я сподіваюся відвідати в глибинах Чорного моря 400-річну галеру, що лежить на глибині 120 метрів. Вона перевозила великий вантаж амфор. Головне для мене не стільки дістати амфору, скільки доторкнутися до такої давньої історії», – поділився своїми планами дайвер.


Дерев’яний корабель Agnes Blaikie. Загинув недалеко від Балаклави під час