Виборча кампанія 2012 на Житомирщині: тренди

Тренди – це щось на зразок віяння часу, тенденції, зміни орієнтирів у сферах діяльностей.

Є модні тренди. А є й політичні. Час же не стоїть на місці – те, що було актуальним для “обробки” електорату 5 років тому зараз не спрацює, а значить треба винаходити нові ефективні дієві механізми роботи на результат. Тобто перемогу.

Сьогодні у Житомирі активісти ГМ “Опора” (це така громадська мережа, яка моніторить виборчий процес, дивиться, щоб не було порушень) оголосили тренди парламентської кампанії на Житомирщині-2012. Отож:

Тренд №1: Благодійні фонди кандидатів.

Ці фонди на Житомирщині діють майже рік і через них пройшли мільйони гривень. Хто здійснює контроль за цими коштами? Та ніхто. Виходить так, що через цей інструмент кандидати довгий час фактично агітують за себе, як з рогу достатку засипаючи виборців свого округу різними інфраструктурними покращеннями, такими як дитячі майданчики, дороги, а на свята – продуктові набори для найзубожіліших. Дрібниця – але вияв турботи і уваги кандидата до проблем простої людини.

Опозиція божиться, що не використовуватиме такий метод роботи з виборцями, як роздача продуктових наборів. Каже, такими методами не змінити ситуації в країні. Активна фаза кампанії ще попереду, а тому побачимо, чи зможуть опозиціонери достриматися своєї обіцянки, адже якщо припустити що всі інші засипатимуть виборців гречкою, важко буде апелювати до свідомості голодних громадян розмовами про європейський свідомий вибір і т.д.

Тобто реальні рекламні бюджети кандидатів-мажоритарників на Житомирщині, які заснували іменні фонди у десятки разів перевищуватимуть офіційні цифри.

Тренд №2: Потужна медійна реклама.

Біг-борди з обличчям Королевської висять на Житомирщині ще з минулого року. Мажоритарники теж з особливою увагою поставилися до іміджевих ефектів, які надає зовнішня реклама. Особливо у райцентрах, де люди більш сприйнятливіші до інформації, яка атакує їх з біг-бордів.

В райцентрах за біг-борди навіть чубилися. У кінці червня у Володарськ-Волинському, що входить в округ № 66 (із центром у Малині), біг-борд з рекламою Миколи Оніщука переклеїли на рекламу його політичного конкурента – Віталія Журавського, який нещодавно склав присягу народного депутата України від Партії Регіонів. Оніщук одразу ж заявив, що Журавський застосовує адмінресурс. От-так ось – у районах пристрасті киплять не на жарт. Це вам не Житомир, де поки все тихо, мирно, спокійно.

Ну і звісно ж, чи не кожен майбутній кандидат, який має гроші, кормив округ агітінформацією – іменні газети кандидатів нині активно друкуються і розносяться по хатах. Та й журналістам підробіток якийсь. Знову ж таки скільки грошей кандидатами було витрачено на усю цю діяльність, ніхто ніколи не дізнається.

Тренд №3: Самопіар на фоні використання бюджетних коштів.

Тут треба віддати належне тим кандидатам, що зізнаються, що так, справді, піаряться за рахунок бюджетних можливостей. Має кандидат доступ до розподілу державного бюджету – чому б не спрямувати декілька мільйонів на розвиток інфраструктури району і цим самим прорекламувати себе як добродія, який не базікає, а робить.

Мовляв, так, я з бюджету ці гроші взяв, але ж дорогу вам зробив же! Яка вам різниця, шановні виборці, яким чином і звідки ці гроші, головне, що якби не Я, не бачили б ви тієї дороги ще років 100. Тому голосуйте за мене, коли я стану депутатом, от тоді матиму можливість зробити вам не лише цю дорогу, а всі дороги у районі. Ну, і так далі. Рекордсменом з залучання бюджетних коштів в округ є голова Верховної ради Володимир Литвин.

________________________________________________________________________

Виявляється, Житомирщина продукує унікальні передвиборчі тренди. Такого інші області не бачили.

Унікальний тренд №1: Екскурсії до Верховної Ради.

Спікер Верховної Ради України, який є нашим земляком, возив місцевих журналістів на екскурсію у вищий законодавчий орган держави.

Унікальний тренд №2: Ремонт лісових доріг

Нардеп Віталій Журавський, який балотується по 66-му виборчому округу надав безповоротну спонсорську допомогу державним лісогосподарським підприємствам Житомирщини в розмірі 800 тисяч гривень для будівництва лісових автомобільних доріг. Ці кошти використовують у ДП «Коростишівське ЛГ», ДП «Малинське ЛГ», ДП «Народицьке СЛГ», ДП «Радомишльське ЛМГ». Сума, зауважте, немаленька.

Унікальний тренд №3: Піар навколо суспільних проблем

Пам’ятаєте війну ВО “Свобода” з “молочною мафією” у Любарському районі? Проблема гостра, соціальна. Зубожіле сільське населення, для якого реалізація молока – чи не єдиний заробіток, вийшло на акцію протесту проти штучно занижених цін на молоко і придушення у тому числі й через адміністративні важелі цінової конкуренції між молокозаводами у районі.

“Свобода” тобі підтримала протестний рух. У результаті – двоє її активістів опинилися в місцях короткострокового позбавлення волі. Проблема з регулюванням ринку збору молока у селян Любарщини ніби вирішена – ціну за літр трохи підняли, щоб народ не бунтував.

Ну і ще одна суспільна проблема, на яку звернули увагу потенційні кандидати – звісно ж плани Дмитра Фірташа у пошуках титану розрити пів-Житомирщини, перетворивши на місячний ландшафт її самобутню природну екосистему. В боротьбу на захист Полісся кинулися двоє кандидатів, які йдуть по одному округу – нардеп від об’єднаної опозиції Євген Добряк і екс-міністр юстиції вихідець з Житомирщини Микола Оніщук. Вони навіть були присутніми на одному з круглих столів, присвячених цій темі і хоч і є опонентами на виборах, пообіцяли спільними зусиллями не допустити реалізації зловісних планів інвестора.

________________________________________________________________________

Щодо роботи штабів, то за спостереженням “Опори”, штаб:

ПР – не демонструє ознак видимої роботи;
ОО – нібито працює, але активність невисока;
“Україна-Вперед”, “УДАР” – займається активною розкруткою своїх проектів через площадки зовнішньої реклами.

Безсумнівно, після 13-го серпня все зміниться. Затишшя переросте у бурю.

Сергій Фещенко