Артур Черниш: “Де, як, і за скільки на Житомирщині можна зареєструвати права на земельну ділянку”

Вам треба знати, де здійснюється державна реєстрація земельних ділянок, які документи слід подавати, скільки коштуватимуть відповідні послуги на Житомирщині?

Інформує й роз’яснює завідувач юридичного сектору Головного управління Держземагентства у Житомирській області Артур Черниш.

З проведенням державної реєстрації пов’язана можливість реалізації повноважень власника землі: володіння, користування та розпорядження нею, а також потенційна можливість захисту цих повноважень в разі їх порушення зі сторони третіх осіб.

Державну реєстрацію прав власності та інших речових прав на земельні ділянки можна здійснити лише після державної реєстрації земельних ділянок у Державному земельному кадастрі. Цю процедуру здійснюють територіальні органи Державного агентства земельних ресурсів України.

На підтвердження заявнику видається витяг з Державного земельного кадастру.

При оформленні спадкових прав відповідні документи подаються спадкоємцями, які прийняли спадщину на запит нотаріуса.

Адміністративні послуги з початку 2013 року подешевшали та пришвидшилися.

За строками державна реєстрація земельної ділянки не може перевищувати 14 робочих днів з дня подання відповідної заяви.

Розцінки:

1. Державна реєстрація земельної ділянки буде коштуватиме для громадянина 65 гривень (раніше – 93 грн.);

2. Реєстрація обмежень у використанні земель – 161 гривню;

3. Внесення до Державного земельного кадастру відомостей (змін до них) про земельну ділянку – 60 гривень,

4. Надання витягу – 53 гривні.

5. Для отримання довідки, що містить узагальнену інформацію про землі (території) слід заплатити 71 гривню.

З переліком послуг, які надаються на платній та безоплатній основі можна ознайомитися на офіційному сайті Держземагентства, Головного управління.

Здійснюють реєстрацію державні кадастрові реєстратори територіальних органів Держземагентства області, які мають власні печатки та рішення щодо реєстрації земельної ділянки, внесення відомостей про неї в Державний земельний кадастр приймають особисто під свою відповідальність.

– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

Для державної реєстрації земельної ділянки Державному кадастровому реєстраторові територіальних органів Держземагентства у Житомирській області, подаються:

1. Заява про державну реєстрацію земельної ділянки, яка формується програмним забезпеченням – Національною кадастровою системою;

2. Оригінал погодженої відповідно до законодавства документації із землеустрою, яка є підставою для формування земельної ділянки (разом з позитивним висновком державної експертизи землевпорядної документації у разі, коли така документація підлягає обов’язковій державній експертизі землевпорядної документації);

3. Електронні документи (обмінний файл та скановану документацію із землеустрою);

4. Документ, що підтверджує оплату послуг з державної реєстрації земельної ділянки.

Отже, спочатку слід зареєструвати сформовану земельну ділянку на підставі документації із землеустрою (перед цим погоджується органом державної влади або органом місцевого самоврядування у встановленому порядку) з присвоєнням їй кадастрового номера в територіальних органах Держземагентства області.

А далі – процедура реєстрації права власності чи іншого речового права на неї в територіальних органах Державної реєстраційної служби України, діяльність якої координується Міністерством юстиції України чи нотаріусами (при вчиненні нотаріальних дій).

Якщо у вас виникли питання, вам потрібна консультація, у Головному управлінні Держземагентства у Житомирській області працює «гаряча» телефонна лінія:

(0412) 34-68-31

Артур Черниш, завідувач юридичного сектору Головного управління Держземагентства у Житомирській області