В житомирській опозиції розуміють, що народна рада – це депутатська група

Питання правового статусу й повноважень депутатського утворення, яке утворили в Житомирі й назвали “Народна рада” стало предметом дискусії й обговорень в середовищі його ініціаторів.

Єдиним легітимним органом самоврядування в місті згідно законодавства є міська рада. Жодних інших утворень, які б переймали повноважень міської ради законодавство не передбачає.

Єдиною нормою, на яку опирались в своїх діях ініціатори створення цієї ради стала стаття 5 Конституції України, у якій йдеться про те, що джерелом влади в країні є народ.

Водночас, самі ж депутати міської ради, які ввійшли до складу народної ради говорять про те, що наразі цей орган згідно закону є депутатською групою.

Це значить, що будь-які рішення до узаконення цього органу як такого, що має повноваження міської ради, не підлягають виконанню й з правової точки зору є незаконними.

Вчора під час засідання цієї депутатської групи її члени, опираючись на психологічну підтримку присутніх в залі громадян прийняли рішення, які у тому числі стосуються здійснення вказівок від імені народної ради начальникам управлінь міської ради.

На необгрунтованість таких намірів й незаконність будь-яких дій стосовно примусу до виконання рішень цієї ради посадовців міської ради до узаконення народної ради під час її засідання вказала екс-мер Житомира Віра Шелудченко: “Хто мені зараз пояснить, що таке народна рада? Вона має статус й повноваження, вона зареєстрована в Мін’юсті? Рішення, які ми приймаємо, мають бути виваженими, юридично правильними. Ми закликаємо Президента діяти згідно Конституції, поважати закон? В такому разі ми теж маємо діяти в межах законів. Тільки після узаконення цієї ради можна приймати рішення.”

Наскільки законними є рішення прийняті народною радою з поки позаправовим її статусом й наскільки правомірними до узаконення цього утворення можуть бути дії його представників й активістів щодо нав’язування своєї волі керівникам департаментів й управлінь міської ради спираючись виключно на політичну доцільність й силову підтримку протестувальників, мають сказати своє слово юристи, а ті, хто бере на себе сміливість заявляти наміри стати альтернативою нинішній владі – поважати закон й не захоплювати позиції тактикою швидких сумнівних з правової точки зору дій.

Про юридичні підстави функціонування Народної ради висловився юрист Олексій Ясюнецький: «Що є народна рада? Якщо це депутатська група у міській раді, тоді у неї є повноваження та обов’язки і вона має діяти відповідно до них. Якщо ж є альтернативним органом влади, то хочу сказати, що жодним законом України не передбачено створення альтернативних органів влади. Це – незаконно! Для того, щоб народна рада стала легітимною, треба визначитися з повноваженнями цього органу. Потрібно опрацювати і висунути конкретні пропозиції».

Член виконавчого комітету міської ради Сергій Сухомлин спілкуючись з журналістами після сесійного засідання на якому створили цей орган сказав: «Народна рада – це назва. По суті – це та ж сама частина депутатського корпусу, яка взяла на себе відповідальність за те, що відбувається. Фактично, це депутатська група».

На запитання журналіста, який сенс створювати депутатську групу з тими самими повноваженнями, Сухомлин відповів, що це здійснено для недопущення ескалації насилля, оскільки вулиця довіряє лише цьому формату місцевого самоврядування.