Доходна частина бюджету Житомира на 2014 рік перевалила за мільярд грн, збільшившись на 14 відсотків і це не може не тішити.
Але, чи стане формальне (паперове) збільшення доходної частини збільшенням практичних видатків на заплановані статті бюджету?
Як показує практика минулих років, жити краще місто в 2014 році не буде, та і не може. Бо зобов’язання держави по субвенціях, дотаціях, поверненнях з держбюджету, як правило не виконуються і не враховуються чиновниками з Кабінету Міністрів.
Сьогоднішня державна машина абсолютно не орієнтована на це, тому великі, зароблені цифри можливо і будуть, а практичних грошей ні.
Проект міського бюджету Житомира (та і не тільки нашого) – це суцільна соціальна спрямованість, і це правильно. Але коли будемо розвиватися, вкладати у вкрай зношену міську інфраструктуру великого комунального господарства, технічне оновлення, тощо?
Не дивлячись на традиційну соціальну орієнтацію бюджету передбачено і зменшення дотацій низці пільговиків, зарплатня вчителям та медикам розрахована тільки на 10 місяців, чимала частина не профінансованих зобов’язань 2013 року переходить на поточний рік.
Як жити, що робити, де вихід?
На жаль, міський бюджет 2014 року не дає відповіді на ці запитання і відтягує вирішення вкрай важливих для міста проблем на потім, до кращих часів, які, так вважать чиновники (і не тільки) обов’язкові наступлять вже в цьому році, з приходом змін, весни, тепла і сонця…