Житомирщина в лідерах за кількістю економічних патріотів

За спостереженнями гендиректора комунікаційного агентства «Варто» Наталії Холод, попит на українські товари підвищився практично одночасно з їх пропозицією, пише “Главное“.

У споживачів трапився своєрідний моральний перелом – багато в один момент повірили, що товари вітчизняного виробництва можуть бути прогресивними. 

“Помітно знизився громадський скепсис щодо українського якості”, – відзначає експерт.

За інформацією Держстату, тільки протягом першого півріччя 2014 року в роздрібному товарообігу частка всіх споживчих товарів, вироблених на території України, збільшилася на 1,2% – до 59,2%. При цьому в структурі продтоварів вітчизняна продукція досягла 86% в непродовольчої групи – 40,2%.

Найбільше економічних патріотів в Черкаській (71,5%), Кіровоградській (71,3%), Житомирській (70,8%), Сумській (70,3%) та Івано-Франківській (69,9%) областях. Найменше – у Києві (49%) та Київській області (55,5%), на Харківщині (58,8%), Одещині (53,8%), Вінниччині (58,6%) і Донеччині (58,9% ).

До речі, за даними аналітичної системи дослідження ринку PharmXplorer/«Фармстандарт» компанії Proxima Research, за десять місяців 2014 імпортозаміщення на ринку зарубіжних лікарських препаратів українськими аналогами зросло на 4% в упаковках (до 76,1%).

Бойкот російських продуктів уже призвів до того, що частка продтоварів з РФ на полицях супермаркетів, за оцінками УАПТС, скоротилася на 30-40%. При цьому у підприємств АПК досі є перспективні і малорозвинені канали збуту. 

За словами столичного ресторатора Дмитра Борисова, його заклад один з перших в Україні почав сповідувати філософію slow food: максимальне використання в стравах продуктів, вирощених на рідній землі. 

“Імпорт, крім деяких позицій, ніколи практично не використовуємо. І я прекрасно розумію іноземних шефів, які ультимативно хочуть мати справу тільки зі своїми продуктами”, – уточнює він.

Але якщо українська їжа міцно закріпилася на полицях домогосподарств (за основними групами продуктів – хліб, молоко, м’ясо, крупи – показник доходить до 93-97%), то непродовольчі товари made in Ukraine ще знаходяться в процесі завоювання сердець і гаманців українців. Їх популяризацією сьогодні посилено займаються інтернет-видання і ТБ-канали.

Цікаво, що продажі вітчизняних текстильних товарів та взуття збільшилися на 0,2% – до 25,3 і 2,9% відповідно. Як зазначає директор компанії «Текстиль-Контакт» Михайло Ханін, на тлі спаду економіки і купівельної спроможності патріотизм українців вніс свою лепту в обсяги продажів.

В Україні достатньо виробників, що випускають товари для господарських потреб. Їх основний недолік – відсутність у більшості випадків доступної для споживачів інформації та реклами, а також труднощі з присутністю в мережевій роздрібній. Недарма останнім часом українці так полюбили невеликі магазинчики і ларьки: саме тут сьогодні можна знайти побутову хімію, шампуні або рукавички вітчизняних компаній.