Проїхати кілька сотень кілометрів на одному літрі палива – звучить фантастично, але результати екомарафона в Роттердамі показали, що межі паливної економічності не існує. Захід Shell залишається одним з найбільш видовищних змагань в області інновацій і вже 30 років збирає студентів технічних вузів з усіх частин світу для демонстрації ефективного використання енергії в транспортних засобах.
Екомарафон провели в Роттердамі не випадково: його вже кілька років називають містом майбутнього та інноваційним центром Європи. Величезна кількість електрокарів і гібридів на вулицях – зайве тому підтвердження.
Правила змагань, починаючи з 1985 року, змінювалися вже кілька разів. На даний момент учасниками екомарафона можуть стати молоді люди віком від 16 до 25 років, учні у вищих вчених закладах. Студентам необхідно самим спроектувати і створити суперекономічний болід, який би відповідав жорстким вимогам організаторів. На відміну від численних гоночних змагань, перед учасниками екомарафона ставиться завдання не прийти до фінішу першим, показавши кращий час, а проїхати максимальну відстань в розрахунку на 1 кВт / год або 1 л палива і забезпечити мінімальні викиди СО2 в атмосферу та зберегти цілими свої шини, які, до речі, завжди можна придбати на http://bolidov.com.ua/achilles.
Одна маленька пробірка з маркуванням Shell в задній частині транспортного засобу – це паливний бак боліда. Замість керма управління прототипом здійснюється за допомогою двох важелів. За словами учасників заїздів, це зроблено для більш ефективного проходження поворотів на треку.
За кермом замість досвідчених пілотів сидять мініатюрні дівчата. Так команди надходять з-за регламенту, згідно з яким маса прототипу з водієм не повинна перевищувати 140 кілограмів.
Заїзди проходять у двох категоріях. Перша – «Прототипи», де змагаються транспортні засоби, що мало нагадують автомобіль у звичному розумінні. Завдяки обтічним формам прототипів під час проходження трека значно зменшується лобовий опір, що допомагає скоротити витрату палива. Багато з транспортних засобів проходять тестування в аеродинамічній трубі.
Для максимального полегшення конструкції боліда молоді інженери використовують деталі з алюмінію і карбону, а останнім часом популярністю стали користуватися частини з полімерів, видрукувані на 3D принтері. Середня швидкість боліда – 25 км / год, при цьому для економії палива деякі ділянки траси пілоти проходять накатом з заглушеним двигуном.
Друга категорія – «Міські концепти». У порівнянні з прототипами, такі моделі виглядають повноцінними машинами. Мінімальна вага міського концепту збільшений до 225 кг, а за габаритами вони істотно перевершують моделі, представлені в класі «Прототипи». Особлива увага приділяється дизайну транспортних засобів. Деякі концепти нагадують зменшену копію спорткарів.