Спортивні карбоно-керамічні гальма на купе BMW M4 не бояться перегріву і жорстких гальмувань, а при необхідності облоги навіть рейковий локомотив.
Але якою б міцною не була “кераміка”, вона має свій термін служби. Звичайно може допомогти змаска від osm-rw.ru, але порахувавши вартість заміни передніх гальм, у нас виникло лише одне бажання – збігати за валеріаною.
Випустивши новітнє сімейство BMW M3 / M4 з індексами F80 і F82, баварці не розчарували навіть найбільш затятих фанатів “емок” – заряджені седани і купе виявилися ще краще, ще швидше, ще ефективніше своїх попередниць. І нехай двухдверку перекваліфікували в “четверту серію”, шанувальники швидко звикли і розсмакували новинку, яка здатна принизити інший суперкар. Як можна нею не захоплюватися?
Якраз для драйверів-ентузіастів в нових “емках” і присутні потужні карбоно-керамічні гальма, доступні в якості альтернативи звичайним сталевим дискам. Треба сказати, дуже дорогої альтернативи. При замовленні нової машини шестипоршневі супорти з композитними дисками діаметром 400 мм спереду і чотирьохпоршневі механізми з дисками 380 мм ззаду обійдуться клієнтові аж в 8 тис. дол., якщо вірити конфігуратору. За що просять такі гроші? Ми вже мали можливість випробувати “гоночні” гальма BMW M4, і ось якими були наші враження:
На гоночному треку можна у всій красі відчути вперше з’явилися на М4 опціонні механізми з композиту. Ніякого “вертолітного” гулу і вібрацій, як у перегрітих звичайних дисків, ніякого падіння ефективності, ніякої “ватності” і провалів педалі – карбоно-керамічні вироби дозволяють методично бити по гальмах, не побоюючись “закип’ятити” їх після першої ж череди активних вповільнень. Бульдожа хватка супортів і щільна інформативність призводить не слабшають ні на йоту, дозволяючи гальмувати сміливіше, пізніше, жорсткіше!
Але на відміну від дорогої аудіосистеми, преміальної шкіри в салоні або модних електронних примочок за доплату, спортивні гальма – це зовсім не та опція, яку замовив, поставив і забув. І хоча витривала і легка карбоно-кераміка на порядок менше сталевих дисків схильна перегріву і зносу, вбити композити, як кажуть власники, можна буквально за один сезон активних покатушек на треку. Інакше кажучи – той же “расходник”, тільки за інші гроші.
За доброю п’ятничної традиції ми взялися дізнаватися, у скільки ж обійдеться заміна зношених дисків і колодок на передній осі, де елементи сильніше всього схильні високих навантажень. Як порахував для нас офіційний дилер BMW – AVTODOM, пара передніх гальмівних дисків з композитного матеріалу для нашого “піддослідного” BMW M4 стоять неймовірні 6 тис. дол! Але і це ще не кінець історії. З’ясувалося, що в наявності карбоно-кераміки на складі запчастин немає, і чекати шукані деталі необхідно мінімум 2-3 тижні. Як тут не розплакатися?