Наприкінці минулого року в структурі МВС України відбулися зміни.
Після набрання чинності Закону України “Про Національну поліцію” та визнання таким, що втратив чинність, Закону України “Про міліцію”, центри надання послуг, пов’язаних з використанням автотранспортних засобів (колишні МРЕВ), що були підпорядковані Управлінням Державної автомобільної інспекції, ліквідовано, а їх функції віднесено до сфери діяльності системи сервісних центрів МВС.
На сьогодні, у Житомирській області діє Регіональний сервісний центр (в подальшому – РСЦ) МВС, який очолює в. о. директора Євгеній Прохоренко.
Він розповів про те, як діятиме оновлена структура і яким чином нові методи роботи полегшать життя власникам автівок.
– Євгенію Михайловичу, що собою являє Регіональний сервісний центр МВС у Житомирській області? Які передумови його створення?
– Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28 жовтня 2015 року “Про утворення територіальних органів з надання сервісних послуг Міністерства внутрішніх справ” на території Житомирської області був створений Регіональний сервісний центр МВС, у підпорядкуванні якого 5 територіальних сервісних центрів: у містах Житомир, Бердичів, Коростень, Новоград-Волинський та Радомишль.
– Чим безпосередньо займається РСЦ?
– Сервісний центр став правонаступником МРЕВ. А отже, нова структура надаватиме послуги з реєстрації транспортних засобів, оформлення номерних знаків та тимчасових реєстраційних талонів. Також сервісні центри займатимуться видачею посвідчення водія відповідно до категорії або в разі його втрати – нового посвідчення відповідно до категорії. Основним завданням центрів стане знищення раніше звичних корупційних схем, впровадження якісного європейського сервісу, а також – прозорість в роботі.
У майбутньому, заради спрощення і покращення надання якості послуг, в сервісному центрі планують встановити електронну систему черг.
– У чому переваги сервісних центрів над колишніми реєстраційно-екзаменаційними підрозділами ДАІ? Чи стало це зручніше, у першу чергу, для наших громадян?
– Зручність для наших відвідувачів – це одне з головних завдань сервісного центру. Для цього наша команда докладає чимало зусиль.
Зокрема, налагоджено інформаційно-роз’яснювальну роботу та організовано функціонування “консультативних вікон” для відвідувачів у територіальних сервісних центрах. У кожному центрі створений “стіл довідок”, куди звернувшись людина не залишиться поза увагою, отримає консультації з питань та допомогу в оформленні документів вище перелічених послуг, їй буде приділено стільки часу скільки вона цього потребує. З метою недопущення черг, ми проводимо постійний моніторинг, вживаємо додаткові заходи щодо припинення протиправної діяльності сторонніх осіб на території або поблизу територіальних сервісних центрів МВС. Здійснюємо миттєве реагування щодо посадових осіб ТСЦ МВС, котрі сприяють зазначеним особам.
Одночасно, з огляду на потреби, що виникають у мешканців віддалених районів під час проведення реєстраційно-екзаменаційних операцій, у перспективі планується створити мобільні сервісні центри МВС, які за попередніми замовленнями місцевих громад надаватимуть сервісні послуги у віддалених районах та місцевостях області.
– Євгенію Михайловичу, якщо власник транспортного засобу зареєстрований в іншій області, чи може він перереєструвати своє авто у сервісних центрах Житомирщини?
– Звісно, може, без проблем. Згідно з положеннями пункту 24 Порядку державної реєстрації або перереєстрації, зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07 вересня 1998 року, визначено, що реєстрація або перереєстрація, зняття з обліку транспортних засобів здійснюється за місцем звернення власника або його уповноваженої особи незалежно від місця реєстрації (проживання) фізичної особи.
– З ким співпрацюють Регіональні сервісні центри?
– Насамперед, з органами виконавчої влади й місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, структурні підрозділи Міністерства внутрішніх справ, до компетенції яких належать питання, пов’язані з роботою системи сервісних центрів МВС. Звісно, не обходимося без допомоги працівників експертної служби, разом з якими проводяться відповідні реєстраційні операції щодо транспортних засобів.
– Пане Євгенію, чи могли б ви назвати декілька прикладів неправомірних дій з боку громадян, що були виявлені спільно з експертною службою?
– З початку року працівниками РСЦ проведено близько двох тисяч реєстраційних операцій, зокрема, зареєстровано або перереєстровано чи знято з обліку, проведено понад три тисячі іспитів з практичних вмінь та теоретичних знань правил дорожнього руху. А також спільно з працівниками експертної служби, під час проведення певних реєстраційних операцій, виявлено два підроблених свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів, стільки ж номерів агрегатів, номера яких змінені або підроблені та три викрадених транспортних засоби на території України.
Так, на початку січня 2016 року до територіального сервісного центру МВС у місті Житомир із заявою звернувся мешканець Черняхівського району Житомирської області з питання перереєстрації за договором купівлі-продажу автомобіля. Під час проведення огляду зазначеного транспортного засобу працівниками центру спільно з працівниками експертної служби виявлено факт вварювання панелі з ідентифікаційним номером кузова кустарним способом. Транспортний засіб затримано, за даним фактом розпочато кримінальне провадження.
Або ж, для прикладу, місяць тому до територіального сервісного центру МВС у місті Радомишль із заявою звернувся мешканець міста Коростишів Житомирської області з питання зняття з обліку автомобіля. Під час перевірки за відповідними базами даних працівниками центру встановлено, що вказаний автомобіль з весни 2014 року знаходиться в розшуку. Цей транспортний засіб затримано, подія внесена до журналу надходження повідомлень. За цим фактом проводиться перевірка.
– Розкажіть, будь ласка, про нововведення, які пов’язані з купівлею-продажем транспортного засобу. Чи спростилася процедура?
– Для переоформлення права власності на придбаний транспортний засіб довідка-рахунок не потрібна. Продавцю і покупцю авто достатньо прийти у сервісний центр МВС, власноруч заповнити і підписати договір купівлі-продажу у присутності адміністратора, котрий засвідчить особистості продавця та покупця на підставі їх документів. Слід зазначити, що вказана операція стала безкоштовною згідно з постановою Кабінету Міністрів України.
Крім того, нововведеннями у роботі сервісних центрів є оформлення документів на перевезення небезпечних вантажів.
– Які документи необхідно подати для перевезення небезпечного вантажу?
– Для отримання свідоцтва про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів із обов’язковим зазначенням класу небезпечної речовини, ідентифікаційного номеру виду небезпеки та номеру ООН необхідно подати заяву, копію ліцензії на право надання послуг з перевезення небезпечних вантажів, копію протоколу обов’язкового контролю технічного стану транспортного засобу, ряд інших встановлених документів та, обов’язково, платіжний документ про сплату: за оформлення свідоцтва про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів.
За детальнішою інформацією про перелік документів власникам транспортних засобів, які перевозять небезпечні вантажі, необхідно звернутися до Регіонального сервісного центру МВС в Житомирській області, що знаходиться у місті Житомирі, за адресою вул. Щорса, 96 (0412) 418-675, або ж до територіальних сервісних центрів за адресами:
м. Житомир, вул. Ватутіна, 168а/1, тел. (0412) 419-701, 419-702 419-703;
м. Бердичів, вул. Ново-Іванівська, 21, тел. (04143) 3-14-61, 3-18-13;
м. Коростень, вул. Жовтнева, 3, тел. (04142) 4-13-28, 4-44-83;
м. Новоград-Волинський, вул. Відродження, 2, тел. (04141) 5-52-18;
м. Радомишль, вул. Присутствіна, 7, тел. (04132) 4-42-78, 4-23-09.
– Якщо у людини виникають запитання безпосередньо до керівництва сервісного центру, що в таких випадках робити?
– Новостворена структура повноцінно запрацювала з кінця листопада і багато автовласників вже встигли скористатися її послугами. Однак при цьому у багатьох жителів області виникає ряд запитань до діяльності Регіонального сервісного центру. Тому керівництвом ухвалено рішення про особисті прийоми громадян.
Так, до мене на особистий прийом можна звертатися щоп’ятниці з 15 до 17 години. До мого заступника Володимира Періна – щопонеділка з 11 до 13 години.
Тож, якщо у Вас виникнуть якісь питання чи проблеми, що пов’язані з роботою РСЦ МВС області, на які ви самостійно не можете знайти відповіді, не зволікайте, звертайтеся на прийом до керівника цієї служби.
Світлана Яременко