Тримати язик за зубами, ані пари з уст, й рота не роззявити, грати в мовчанку – саме так треба поводити себе, коли телефонують карткові шахраї.
Як зрозуміти, що дзвінок від шахрая і як не стати жертвою злочинної атаки? ПриватБанк нагадує прості правила, які допоможуть клієнтам не дати себе ошукати.
Правило 1. ПриватБанк ніколи не телефонує своїм клієнтам із проханням повідомити персональні дані, номер банківської картки, термін її дії, ПІН-код чи CVV2-код, пароль у Приват24, а також SMS-паролі.
Службі безпеки ПриватБанку терміново треба ПІН-код клієнта, щоб вберегти його гроші від шахраїв, спеціаліст iз обслуговування клієнтів ПриватБанку просить назвати дівоче прізвище матері для зарахування бонусів – не вірте! Це атаки самих шахраїв. Назвавши персональні дані, клієнт власноруч дає доступ шахраям до своїх коштів. При кожному дзвінку, який є підозрілим, краще відразу самому перетелефонувати в банк на номер 3700 (всі дзвінки на цей номер безкоштовні для користувачів).
Правило 2. Ніколи не просіть незнайомих людей допомогти скористатися пластиковою карткою.
Люди похилого віку часто просять перехожих допомогти зняти готівку з картки, при цьому біля банкомату називають незнайомцям свій пароль. Для безпеки своїх коштів краще попросити рідних про допомогу або ж звернутись у відділення банку, де спеціалісти проведуть навчання і клієнт матиме змогу самостійно виконувати операцію.
Правило 3. При оплаті покупок в Інтернеті будьте обережні і не розголошуйте особистих даних.
Клієнт продає чи щось купує в Інтернеті. Його просять назвати термін дії картки чи для завершення операції підійти до банкомату і виконати певні дії. Не робіть цього! Так шахраї намагаються “опрацювати” потенційну жертву. Для переказу коштів на картку достатньо знати лише номер картки, при цьому жодних підтверджуючих операцій з банкоматом не потрібно. Крім цього, якщо є можливість – в оголошеннях не вказуйте фінансовий номер телефону. Також варто бути обережним із предоплатою за товар. Якщо наполегливо просять скинути предоплату у повному розмірі – це має насторожити клієнта, адже кошти потім повернути буде фактично неможливо.
Правило 4. Уважно огляньте банкомат перед використанням.
У всьому світі дуже популярною залишається стара схема, коли шахраям допомагає банкомат. А точніше, установлений туди скімер – пристрій, що зчитує дані з магнітної смуги картки. Скімер легко можна помітити неозброєним оком. Бачите, що зчитуючий пристрій банкомата виглядає незвично або клавіатура банкомата випирає вгору, не ризикуйте. А краще повідомте про це банку, якщо факт скімінга підтвердиться, клієнт не тільки захистить свої гроші та кошти інших клієнтів, але й отримаєте премію від банку.
Правило 5. Користуйтесь лише офіційним входом в електронний банк.
Щоб не стати жертвами шахраїв, ніколи не заходьте на сайт банку за посиланнями з електронних листів або SMS. Якщо ж випадково потрапили на такий сайт, не вводьте жодних даних. Перевіряйте назву посилання. Посилання має обов’язково починатися на https та мати назву: privatbank.ua, pb.ua або privat24.ua.
В іншому випадку – з фальшивих електронних сторінок шахраї від клієнта ж отримають персональтні дані. Після того, як клієнт вводить логін і пароль – шахраї миттєво вводять їх на справжньому сайті банку. Клієнту приходить SMS з паролем для входу. Він вводить одноразовий пароль з SMS на сайті-копії банку, у цей час шахраї вводять цей пароль з SMS на справжньому сайті.
Якщо клієнт уже постраждав від рук шахраїв, необхідно заблокувати картку і написати заяву в поліцію. Запам’ятайте – якщо клієнт втратив гроші по своїй вині, то повернути їх можна тільки за допомогою поліції у пошуку шахрая. За збереження і нерозголошення своїх персональних даних (номер банківської картки, термін її дії, ПІН-код чи CVV2-код, пароль у Приват24, а також SMS-паролі) відповідальність несе сам клієнт.