Міністр закордонних справ Угорщини Петер Сіярто заявив, що планує ініціювати у понеділок 16 жовтня на нараді міністрів закордонних справ країн-членів Європейського союзу в Люксембурзі перегляд Угоди про асоціацію з Україною, пише Тиждень.
Так, під час зустрічі в Ужгороді з керівниками організацій закарпатських угорців та очільниками історичних церков для узгодження точок зору він сказав, що новий закон України “Про освіту” суттєво порушує принципи Угоди про асоціацію між Україною та ЄС.
За словами Сіярто, цей закон створює гіршу ситуацію на теренах освіти для угорців і представників інших нацменшин в Україні, ніж за часів колишнього СРСР.
Читайте також: в Житомирській в області немає напруги через закон “Про освіту”, адже він не порушує права нацменшим
Також політик заявив, що сторони дійшли однозначного висновку про те, що чинний закон про освіту унеможливлює діяльність угорських шкіл і відбирає уже здобуте право навчатися рідною мовою учням середніх та старших класів. Таким чином, за ствердженням міністра, Україна порушує всі раніше взяті на себе міжнародні зобов’язання.
“Такого ми не можемо дозволити. Уряд Угорщини найрішучішим способом протистоятиме таким крокам (України – ред.)”, – наголосив угорський політик.
При цьому єдиним засобом впливу на Україну Сіярто вважає збільшення міжнародного тиску на Київ.
Слід додати, що міністр висловив задоволення розмовою з Геннадієм Москалем, головою Закарпатської обласної державної адміністрації, який виступив на захист прав угорців Закарпаття, що становлять 12% населення області, та позитивно оцінив резолюцію обласної ради Закарпатської області про захист мовно-освітніх прав нацменшин.
Як повідомлялося, 28 вересня в Україні набув чинності закон “Про освіту”, який, серед іншого, запроваджує в Україні 12-річну повну загальну середню освіту. Законом передбачено, що представникам національних меншин України гарантується право на навчання в комунальних закладах для отримання освіти поряд із державною мовою відповідної національної меншини.
Це право реалізується через класи (групи) з навчанням мовою відповідної національної меншини поряд із державною мовою.