Що ми шукаємо в мережі: вічну любов і кінець світу

Про те, що ми все частіше йдемо за відповідями не до фахівців, а в Мережу, говорить такий факт: з 2005 року кількість запитів із України зросла в 30 разів, а з 2000 – на всі 100! Отже, які питання хвилюють українських користувачів Всесвітньої павутини найбільше.

Оскільки до 80% всіх запитів ми робимо на Google, до 27% на «Яндекс» і лише 1% – на вітчизняній «Меті», bigmir.net, mail.ru, то аналіз провели на перших трьох пошукових системах.

Цікаво, що найчастіше питання в українців зі словом «чий» – «чий ти син», а перша асоціація зі словом «лікар» – хірург. Найпопулярніший в Україні колір – чорний.

За пристрастями своїх користувачів пошуковики ведуть спостереження і з різною періодичністю викладають отримані дані у відкритий доступ. А деякі, як «Яндекс», наприклад, проводять ще й аналіз інтересів українців за темами або до дати. Результати бувають кумедними, як, скажімо, добірка запитів до Міжнародного жіночого дня: «ролик до 8 березня про нелегку працю жінки синхронне плавання», «я ведуча концерту до 8 березня як провести концерт?», «Вірші щоб подарувати мікрохвильовку на 8 березня», «що значить отримати в подарунок на 8 березня набір вішалок».

Топ-десятка питань українців з року в рік відрізняється залежно від актуальності інформації. Так, в 2007 році в фаворі було слово «робота», а коли в 2009-му закінчився бум на «Однокласники», вперше в топ-10 з’явився запит на «Вконтакте». Незмінно актуальним залишається, як не дивно, не питання про хліб насущний чи про вічне, а погоду! Це слово є в топ-10 чотирьох останніх років.

НАЙБІЛЬШ ПОШУКОВІ КОЛЬОРИ

П’ятірка найпопулярніших кольорів в українців, до того ж як користувачів Google, так і Яндекса, виглядає так: чорний, білий (на першому місці він тільки в Полтавській, Вінницькій, Черкаській областях), червоний, зелений і синій (у Яндекса – блакитний). При цьому в Google чорний частіше запитується у поєднанні зі словами «список», «квадрат» і «гумор», білий – з «кіт», «лебідь» і «шум», червоний – «промінь» і «хрест», зелений – «чай» і «шершень», синій – іній з пісні і «екран». Причому сплеск з пошуку зеленого був у лютому цього року – вийшов фільм «Зелений Шершень» Мішеля Гондрі, а чорного – у березні, коли показали «Чорний лебідь» Даррена Аронофськи.

Цікаво, що асоціації з квітами в українців і росіян на Яндексі кардинально відрізняються. Виняток – білий колір: найпопулярніший запит з ним – це «білий тигр», на другому місці у них – «білий ведмідь», а у нас – «білий кролик». А ось якщо північні сусіди шукають аніме-дівчат з чорними і фіолетовим волоссям, то у нас – з синіми. У них – Червону площу і синіх китів, а у нас – Червону книгу України і синіх драконів. У них – помаранчеві кухні, а в нас – помаранчеві ванни (і помаранчеву революцію!), а кухню хочуть фіолетову.

ТОП-ПИТАННЯ: ЧОМУ Я ДУРНА, ЧОЛОВІКИ ЗРАДЖУЮТЬ І ЧИЙ ТИ СИН?

Одвічних питань із сполучниками що-де-коли у користувачів мільярди. Але які з них хвилюють людей найбільше? Ми розставили їх в порядку зменшення кількості запитів.

Що таке

* Гаметофіт
* юзабіліті
* ололо
* кеп
* ГМО
* номи
* суборенда
* смартфон
* гештальттерапия
* чупакабра
* фосфонати

Скільки

* заробляють митники в Україну
* живуть морські свинки

Чому

* морська свинка – свинка
* я дурна
* чоловіки зраджують
* набрякають ноги
* коти муркотять
* не слід смикати і гріти пошкоджене місце
* не росте волосся на голові
* все так
* чоловіки бояться зателефонувати першими
* синіють губи
* сохнуть фруктові дерева
* відключають воду

Куди

* нести документи на розлучення
* не працює телефон куди дзвонити

Коли

* буде кінець світу
* виникла мораль
* проходити техогляд
* Хелловін
* можна завагітніти
* День медпрацівника
* краще стригти волосся
* дозволяється ловити рибу в Дніпрі
* відбудеться друга читання податкового кодексу
* її зовсім не чекаєш
* коли переводять годинники
* плачуть цикади

Де

* взяти грошей
* модний одяг для майбутніх мам
* моя кохана

Хто

* такий Флобер
* мелітопольський дятел – хто він
* хто я

Як

* виник світ
* зробити зброю міні-катапульта

Навіщо

* люди розлучаються
* потрібний мережний контролер

Звідки

* беруться діти
* береться помірно виражена дисплазія
* ти знаєш

Чий

* ти син
* за китайським календарем буде рік 2011

Який

* вітамін додавати в шампунь
* на який період може встановлюватися доплата за суміщення професій
* який шаман Вуду крутіший за всіх

СЛОВОСПОЛУЧЕННЯ, ЗНАЧЕННЯ ЯКИХ ЗАПИТУЮТЬ В ІНТЕРНЕТІ

СОРОК ДВА. Відповідь на розлогі питання. Спочатку – відповідь на “головне питання життя, Всесвіту і всього такого», даний комп’ютером «Глибокий Задум» в книзі Дугласа Адамса «Автостопом по галактиці» після 7,5 мільйонів років обчислень.

МУРЗИЛКА. Видання з картинками і простацьким текстом. У 90-х так називали інструкції до імпортної техніки – за велику кількість картинок і гарний папір, за аналогією з журналом. Ще так називають непотрібну візуалізацію.

ЛЕНІН – ГРИБ. Виникло в 1991-му, коли на одному телеканалі псевдонауково довели, що Ленін – гриб. Але нібито зав. ідеологією обкому партії Галина Баринова спростувала теорію журналістів так: «Ссавець не може бути рослиною».

СФЕРИЧНИЙ КІНЬ. Ідеальна концепція, зовсім відірвана від реальності. Походить від анекдоту: «Фізики розробили алгоритм, як, напевно, заробити на перегонах: створили модель абсолютно пружного сферичного коня у вакуумі».

ТОРТ З ПЕЛЬМЕНІВ.Зробити просте складно. Виникло від описаного в одному з блогів випадку: коли з каструлі випарувалася вся вода, студент не розгубився і подарував своїй подрузі «пельменний пиріг» – мовляв, це блюдо приготовлено за унікальним рецептом.

ПУТІН – КРАБ. У 2008 році на прес-конференції про своє восьмирічне президентство ВВП сказав: «Я пахал, каК Раб на галерах». Спочатку в інтернеті курсував вираз «Путін – краб на галерах», потім скоротилося до «Путін краб».

ПОШУКОВА БОМБА. Витівки хакерів: створюється неймовірна кількість посилань, які містять образи на сайт, який хочуть скомпрометувати. І тоді, наприклад, на запит «будинок божевільних» мережа видає сайт мерії (на нього вивели хибні посилання).

КУЛЬТ КАРГО. Копіювання без розуміння суті. Первинно: від cargo cult – поклоніння вантажу: тубільці, коли частина американських припасів під час війни перепала їм, вирішили, що це дари духів, і задобрюючи їх, писали на грудях літери USA і робили «макети» літаків.

За матеріалами: Сегодня