Генеральна прокуратура України визнала успішним “житомирський експеримент”

Прокуратура Житомирської області активніше відстоюватиме права соціально незахищеної категорії громадян.

На виконання наказу Генерального прокурора України від 3 лютого 2011 року «Про заходи щодо удосконалення правозахисної функції органів прокуратури» органами прокуратурою Житомирської області внесено зміни у порядок розгляду і вирішення звернень громадян.

Відтепер припинено дублювання прокуратурою функцій контролюючих структур, звернення громадян направляються до органів, що зобов’язані їх розглядати у межах своєї компетенції. Прокуратура в свою чергу виконує свою функцію контролю за ефективним розглядом звернень.

Про це Репортерові Житомира повідомляє Прес-служба прокуратури Житомирської області.

Також заявникам роз’яснюються норми чинного законодавства щодо порядку оскарження порушених у зверненнях питань, в тому числі оскарження у суді. Такий порядок не поширюється на заяви та повідомлення про злочини та корупційні діяння, розслідування яких належить безпосередньо до компетенції органів прокуратури.

Виконуючи функцію захисту прав і свобод громадян, органи прокуратури особливу увагу приділяють захисту прав громадян, які не спроможні через фізичний чи матеріальний стан або з інших поважних причин самостійно захистити свої порушені чи оспорювані права або реалізувати процесуальні повноваження. Тому звернення таких категорій заявників стають винятком з правила – вони приймаються прокуратурою до впровадження.
Саме з Житомирської області розпочалося запровадження нововведення у розгляді та вирішенні звернень.

«Зміни у роботі зі зверненнями назріли вже давно, – зазначила начальник відділу з питань розгляду листів та прийому громадян прокуратури області Наталія Арканова. – У нашій державі законодавство регулює діяльність 78 державних органів щодо контролю за додержанням законів. Практично кожна сфера суспільства має свій контролюючий орган.

Однак для багатьох наших громадян «пошуки справедливості» починалися якраз з прокурора. Органи прокуратури розв’язували безліч проблем, якими мали б опікуватися інші органи. Тепер наше завдання не підміняти ці контролюючи структури, а змусити їх ефективно працювати.

Таким чином при здійсненні правозахисної діяльності органи прокуратури приділятимуть головну увагу додержанню застосування законів органами виконавчої влади, місцевого самоврядування та державного контролю». Новий порядок розгляду і вирішення звернень громадян дав позитивні результати. Внаслідок того, що прокуратура припинила «допомагати» контролюючим органам у роботі та брати у провадження меншу кількість звернень, у нас з’явилася можливість акцентувати увагу на захисті пенсіонерів, ветеранів, інвалідів, багатодітних матерів.

Це підтверджується зростанням поточного року у порівнянні з минулим вирішених (на 47 %) та задоволених (майже у 3 рази) звернень з питань соціального захисту пільгових категорій громадян. Також збільшилася кількість вирішених скарг з питань представництва інтересів громадян у суді (майже на 40 %). Кількість позитивно вирішених скарг виросла більше, ніж у 2 рази.

Досвід прокуратури Житомирської області щодо порядку розгляду і вирішення звернень громадян позитивно оцінено у Генеральній прокуратурі. Генеральним прокурором України видано наказ «Про організацію правозахисної діяльності органів прокуратури України» від 12 квітня 2011 року, відповідно до якого за такою методикою працюватимуть органи прокуратури усіх областей.