Житомирським водіям дають більше повноважень в процедурі оформлення незначних ДТП.
Радіти з цього чи навпаки – остерігатися… подивимося, як це все діятиме на практиці. Всеж, хоч і під Євро-2012 це робиться для європейців, які до нас приїдуть на своїх машинах (“за бугром” роками успішно діє Європрокол – це коли водії, які вчинили незначне ДТП, викликають лише страхову компанію), викликає занепокоєння, як це прогресивне нововведення покаже себе в українських реаліях, де домовляння у нас в крові а дотримання законів – для усіх інших, але тільки не для себе.
Так про що ж мова:
18 вересня набув чинності ЗУ “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо ДТП і виплат страхового відшкодування”. Згідно цього нововведення учасникам ДТП дається право самостійно оформляти матеріали ДТП, в яких було пошкоджено застрахований транспорт, та ніхто не постраждав. Як йдеться у роз’ясненні, закон розроблено з урахуванням позитивного досвіду європейських держав.
Це і є так званий “євпропротокол”, або ж “єврорапорт” – кому як більше подобається. При скоєнні незначних ДТП житомирським водіями можна і не дзвонити у ДАІ. Єдине що треба буде – повідомити своїй страховій компанії цю “радісну звістку”. Повідомлення оформлятиметься за встановленою формою, яка вже надійшла у розпорядження страховикам.
Отож, треба запам’ятати таке:
1. Розібратися без ДАІшників можна коли немає загиблих або ж травмованих людей;
2. В усіх учасників ДТП відсутні ознаки вживання алкоголю, наркотиків, медпрепаратів;
3. Учасники ДТП присутні на місці (ніхто не гайнув у кущі…);
4. Учасники застрахували свої машини (але, УВАГА, якщо ж хоч в одного з учасників автопригоди страховий поліс зареєстрований до 19 вересня 2011 – дзвоніть ДАІшникам. Старі полюси не підтримують норми “європротоколу”);
5. Якщо водії дійшли згоди з тим, хто кого “вдарив” і хто винний, тобто якщо немає спірних моментів.
Проте, якщо навіть всі ці вимоги виконані, за бажання одного з учасників ДТП працівників ДАІ всеж можна викликати. Наприклад, якщо один з “дійових осіб аварії” підозрює іншого у тому, що той “під мухою, або під кайфом”. Або ж якщо він хоче отримати відшкодування ще за будь-яке майно крім збитку, який заподіяно його транспортному засобові.
І тут виникає питання: якщо один з учасників ДТП (або ж обидва) скоїли незначне ДТП, будучи “в неадекватному стані, викликаному вживанням”. Чи не буде в їхніх інтересах “розібратися по-тихому без ДАІшників”, бо за керування в нетверезому стані чимала адміністративна відповідальність?
Це питання Репортер Житомира задав сьогодні під час прес-конференції начальнику дізнання УДАІ УМВС України в Житомирській області Станіславу Стретовичу.
Станіслав Стретович: “Так, справді, така ймовірність існує, що вищевказане порушення закону може залишитися без покарання. Але це лише у тому випадку, якщо обидва водії приховають цей факт.
Але варто розуміти і те, що приховувати факт алкогольного сп’яніння іншого учасника ДТП не у ваших інтересах, оскільки від цього залежить результат розгляду справи, а отже і сум відшкодування завданих збитків і того, хто їх відшкодовуватиме.”
За словами підполковника Стретовича, нововведення прогресивне, покликане вирішити питання з реєстрацією незначних ДТП під час ЄВРО-2012.
Чи піде ця свобода нам на благо?