Незважаючи на позитивну динаміку зменшення кількості дорожньо-транспортних пригод, як свідчить статистика, ситуація на дорогах України все ще продовжує залишатися складною.
За десять місяців цього року в ДТП по країні загинуло 3670 громадян і понад 30 тисяч учасників дорожнього руху отримали травми, інформує Репортер Житомира УДАІ УМВС в Житомирській області.
При цьому, як зазначив начальник УДАІ УМВС України в Житомирській області Олександр Кравченко, найбільша кількість ДТП, які призводять до трагічних наслідків, трапляються через перевищення водіями безпечної швидкості руху.
“Саме через перевищення швидкості, – повідомив Олександр Миколайович, – на території Житомирської області, зокрема, з цієї причини скоєно 221 пригоду, в яких 74 людини загинуло та 251 травмовано. Причому, більшість їх відбулася на заміських автодорогах. Тому, щоб попередити такі ДТП, працівники ДАІ надають зараз перевагу контролю швидкості в режимі патрулювання, тобто фіксація перевищення швидкості здійснюється під час руху службового автомобіля, в якому на панелі приладів установлюється на спеціальному кронштейні вимірювач швидкості руху.
– На яких дорогах відбувається патрулювання з таким приладом?
– Маршрути патрулювання, на яких повинні використовуватися ці прилади, визначаються згідно із наказом МВС (від 27.03.2009 р. №111) із урахуванням дорожніх умов, що можуть впливати на якість фіксації. Поза межами визначеного маршруту патрулювання використання приладу забороняється. Між іншим, заборонено й використання тих приладів, які не пройшли метрологічної перевірки.
А розташування патрульного автомобіля на проїзній частині для фіксації порушень встановленої швидкості руху обирається в залежності від кількості смуг руху в одному напрямку. Так, при патрулюванні дороги, яка має дві смуги в одному напрямку, допускається рух патрульного автомобіля в крайній лівій смузі для фіксації перевищень швидкості транспортних засобів, що здійснюють випередження справа. А при наявності трьох і більше смуг, патрульний автомобіль повинен рухатися в смузі, з якої буде можливо максимально ефективно фіксувати порушення Правил дорожнього руху випереджаючими транспортними засобами.
– Як діятиме патруль при виявленні порушника?
– У разі фіксації порушення, наряд ДПС вживає заходи для зупинки правопорушника та складає адміністративний протокол. Якщо ж водій не згоден з порушенням, з приладу робиться роздруківка знімку, який долучається до матеріалів адміністративної справи.