В Житомирі після дводенного страйку виходять на лінію тролейбуси

4 мільйони гривень, які виділила держава на компенсацію пільгового перевезення громадян недостатньо, щоб покрити борги ТТУ по зарплаті співробітникам.

Загалом потрібно 7 мільйонів. Люди декілька місяців працювали за копійки, оскільки не у повному обсязі отримували зароблене.

Терпець працівників ТТУ увірвався перед Новим Ріком. Останні два дні громадський електротранспорт стояв. Маршрутки були переповнені.

З колективом підприємства сьогодні спілкувався міський голова Володимир Дебой та представники опозиційних сил міської ради. Секретар міськради Наталія Леонченко та заступник міського голови Галина Семенець підписали меморандум з колективом комунального підприємства, у якому влада міста зобов’язалась внести та проголосувати зміни у бюджет на останній у цьому році сесії міської ради – виділити три мільйони гривень на покриття заборгованості по зарплаті працівникам ТТУ.

Цей крок буде здійснено, якщо держава не перерахує цю суму у рамках компенсацій за пільгове перевезення громадян. Влада пообіцяла, що вся сума заборгованості буде погашена і люди у будь-якому випадку отримають зароблені гроші.

Колектив підприємства підписав меморандум. Перші тролейбуси вже вийшли на лінію.

Проблема ж зі збитковістю підприємства на рівні міста і держави залишається нерозв’язаною. З необхідних 30 мільйонів гривень на компенсацію пільгового перевезення громадян цього року Житомир отримав лише 11. У ТТУ кажуть, що якби держава у повному обсязі виконувала свої зобов’язання, підприємство працювало б з прибутком.

Один з варіантів вирішення проблеми – монетизація пільг. Це коли пільговик отримує на свій рахунок (пенсія, соцвиплати) додаткові кошти для оплати проїзду у громадському електротранспорті. Пільга монетизується, ТТУ отримує живі гроші, держава виконує свої зобов’язання перед підприємством.

Втілення цієї схеми оплати можливо здійснити лише на загальнодержавному рівні. Менш ніж за рік – вибори в парламент і навряд чи владна партія піде на цей непопулярний для одних і конче необхідний для інших крок.

А ось у місцевих “Фронті Змін” та ВО “Батьківщина” вважають, що проблема не стільки у невиконанні державою своїх зобов’язань, скільки у недолугій господарській політиці місцевої влади.

– За рік вони спромоглися, окрім розмов про модернізацію роботи ТТУ, купити 4 “беушні” трамваї, і все, – практично в один голос говорили на прес-конференціях Зубко і Пашинський.

Міський голова Володимир Дебой пообіцяв працівникам ТТУ і надалі лобіювати їх інтереси на загальнодержавному рівні.