Владі Житомира підказують як боротись зі сніговою негодою

Цьогорічна житомирська зима добряче попсувала репутацію місцевої влади. Погано почищені узбіччя проїжджих частин доріг дратують водіїв – як приватного транспорту, так й комунального.

Підлив «масла в вогонь» лід, який скував дорогу.

Від нього потерпають пішоходи й водії – дороги розбились вщент, що, до речі, спостерігається, по всій Україні.

До речі! Місцева влада, намагаючись хоч якось вберегти те що залишилось від доріг, почала їх латати.

Це одразу ж викликало шквал критики, мовляв, асфальт «закатують» у воду, що в дійсності так і є.

Щодо тротуарів Житомира, то більшість з них є прилеглою територією установ, фірм, організацій, які зобов’язані забезпечувати належний благоустрій. Це стосується у тому числі й прибирання снігу й льоду.

Але, ми бачимо намерзлий лід на тротуарах прямо під вікнами приватних структур. Є така підозра, що нинішня влада Житомира нездатна примусити бізнес почистити свій клаптик землі.

Як здолати зимову негоду в Житомирі переконує що знає громадська кампанія «Марш патріотів».

Активісти цього об’єднання міркують так:

Цієї зими житомирянам буквально доводиться страждати через чи то небажання, чи то банальне незнання міської влади про те, як потрібно здійснювати прибирання міста від снігу. Виходячи з під’їзду, в око одразу впадають кучугури снігу, необроблені соляними сумішами та піском тротуари і звисаючи бурульки, які ще тільки дивом не вбили ледь не з десяток людей, і це тільки те, про що нам відомо. Натомість, той хто відповідальний за таку ситуацію, аж ніяк не визнає своєї провини.

Керуючись вищезазначеним, Громадська кампанія «Марш патріотів» пропонує нарешті відійти від цієї ганебної практики і звернути увагу на новітні та ефективні методи прибирання снігу, адже важко не погодитись, що придбані у минулому році трактори себе не виправдали, а покладатись на двірника, якому закріплена територія площею у 5 км. також не варто.

Одним з найпростіших приладів прибирання снігу є ручний самохідний снігоприбирач.

Його ефективність залежить від багатьох факторів. Проте важко не погодитись що ККД буде у більш ніж десять разів вищим, аніж при використанні лопати, які, до речі, відсутні у достатній кількості.

Вартість снігоприбирачів складає від 7 тисяч гривень і залежить зокрема і від кількості ступенів. Одноступінчасті машини мають шнек, завдяки якому викид снігу в бік здійснюється на відстань близько 5-ти метрів. Двоступінчаті машини, що мають крильчатку, відкидають сніг набагато ефективніше – на відстань в 15 метрів.

Отже що краще: неефективні трактори придбані за рахунок міського бюджету за шалену вартість (наших із Вами грошей) чи 10 таких снігоприбирачів?

Також на сучасному етапі назріває необхідність впроваджувати підігрів тротуарів, що унеможливлює налипання снігу і як наслідок – ожеледицю. Про цю ідею ми говорили ще у 2008 році. Як бачимо – час минув, а у місті так нічого й не змінилося.

Натомість у Тернополі тротуар з підігрівом успішно функціонує вже другий рік, і за словами тамтешніх комунальників є рентабельним.

Тож чим займається влада їздячи знов ж таки за наш з Вами кошт у відрядження, за їхніми словами переймати досвід, нам доводиться тільки здогадуватись.

Наступним етапом ефективного прибирання міста в зимовий період є унеможливлення падіння бурульок на голови житомирян. Тут міська влада навіть жодними починаннями не може похвалитись. Адже в її розумінні людина виявиться сама винною у тому, якщо не дай Боже їй на голову впаде бурулька, мовляв – ми ж огородили територію.

Такий трагічний випадок вже відомий (Катерина Іванисько), і схоже, влада знов ж таки не збирається не те що брати на себе відповідальність, а й не робить жодних висновків.

Натомість у сучасному світі існують засоби, які б комунальники вже давно мали б взяти на озброєння. Кожна покрівля має найбільш уразливі місця: жолоби, водостоки, ендови (внутрішні заломи), в які укладається нагріваючий кабель, з’єднаний в єдину систему з датчиками температури і вологості.

Датчики встановлюються безпосередньо на даху, де зчитують погодні умови і передають свідчення на терморегулятор, який і керує цією системою.

При випадінні опадів у холодну пору року або при підвищенні вологості (під час відлиги відбувається крапельне танення снігу) система включає кабель, який починає випромінювати тепло, розтоплюючи сніг та можливі перешкоди на всьому шляху прямування талої води. Дана система здатна безвідмовно пропрацювати близько 12 років.

На сьогоднішній день дуже поширені системи обігріву з трьома видами кабелів.

Перший – це армований кабель, який має потужність 20 Вт / м. Другий – броньований кабель, потужність якого дорівнює 30 Вт / м. А третій – це саморегулюючий. Його потужність дорівнює 31 Вт / м.

___________________________________________________________________________

Громадська кампанія «Марш патріотів» щиро сподівається, що місцевим можновладцям вистачить інтелектуального розвитку аби осягнути викладену у цій статті інформацію, та нарешті працювати для житомирян, а не для добробуту власної кишені.