Інтерв’ю з Юрієм Мойсеєвим після сесії житомирської міської ради, яка не відбулась

Транспортна мережа Житомира складає 25 автобусних маршрутів, 12 тролейбусних, 1 трамвайний маршрут. Обслуговування автобусних маршрутів Житомира здійснює 24 приватні перевізників, в тому числі 6 автопідприємств. Щоденно на лінію виходить 230 автобусів-маршруток, 70 тролейбусів та 13 трамваїв. Впродовж 2013-го року пасажирським транспортом міста перевезено 54,6 мільйона пасажирів. З них електротранспортом – 30,2 мільйона пасажирів. З них близько 70% – пільговиків (прямі втрати ТТУ). Основним перевізником пасажирів міста є КП «ЖТТУ».

Розмовляємо з заступником міського голови, який курує сферу транспорту Юрієм Мойсеєвим.

– Що від вас вимагає депутатський корпус?

– Частина депутатського корпусу піднімає питання, щоб заступники прозвітувалися за свою діяльність. З мене особисто вимагають дати звіт щодо економічної ситуації в транспортній галузі, в тому числі ситуації щодо ТТУ.

Я не задоволений тим, як пройшла вчорашня сесія, а точніше – не пройшла, тобто не відбулася, через те, що частину депутатів, які вимагають від мене й інших заступників звіту, зважаючи на те, що вони не прийшли на сесію, мій звіт, очевидно, насправді їх не цікавить. Думаю, їх цікавить дещо інше…

На цю сесію я готував звіт щодо виконання програми соціально-економічного розвитку міста за 2013-й рік та мав представити програму соціально-економічного розвитку міста на 2014-й рік. Виявляється, депутатам, які просаботували сесію міської ради, це теж не цікаво. Окрім цього на сесію виносилось близько 50 неполітичних, але нагальних для міста питань.

Я готовий звітувати й вважаю, що було б нормально, якби заступник міського голови звітувався на сесіях міської ради 2 рази на рік. Аби в депутатів справді було бажання слухати заступників.

– Нині на ТТУ ситуація стабільна?

– Цьогоріч вперше за останні роки підприємство без боргів входить в Новий Рік. 25-26 грудня ТТУ виплачує заробітну плату всім працівникам підприємства за грудень – співробітники з гарним настроєм святкуватимуть новорічні свята.

Це стало можливим завдяки тому, що обласна рада за розпорядженням голови ОДА, в вересні цього року перерозподілила 9,4 мільйонів гривень субвенції на компенсацію пільгового перевезення громадян. Тобто цього року держава та Житомирська обласна державна адміністрація в повній мірі виконала свої зобов’язання перед КП ЖТТУ. Так би кожен рік й все буде добре.

– Що очікує ТТУ 2014-го року?

– Пропозиція ТТУ на 2014 рік, здійснена на основі розрахунків – для виплати зарплати в повній мірі підприємству необхідна субвенція в сумі 27 мільйонів гривень. В 2013-му в цілому отримано 25 мільйонів. Поки невідомо, які суми будуть закладені в бюджет 2014-го. Все стане зрозуміло після прийняття державного й обласного бюджетів, яке заплановано на січень 2014-го року.

– Орієнтири міської влади щодо ТТУ на 2014 рік?

– Виділення коштів, близько 10 мільйонів з міського бюджету (цього року – 3,5 мільйона). З них – майже 4 мільйона плануємо витратити на купівлю 2-х нових тролейбусів, решта 6 мільйонів – на придбання запчастин та матеріалів для капремонтів тролейбусів, закупівлю шин, заміну опор електромереж.

Цього року ми поставили власними силами на колеса 7 тролейбусів. В 2014-му – плануємо відремонтували близько 12-ти одиниць рухомого складу й довести кількість одиниць на лінії до 84-х.

– Збільшення кількості рухомого складу з такою кількістю маршруток буде в збиток для ТТУ?

15, 12, 4, 10 номер – там інтервал дуже великий, тому можна добавляти – пустими вони точно не будуть. З нашою мережею оптимальна кількість тролейбусів на лінії – 90-100 одиниць. Тобто добавляти можна – збитку не буде.

Ну й саме головне: ми закладаємо на 2014 рік кошти на вивчення пасажиропотоку на вулицях міста, результатом якого буде розроблена нова схема руху маршрутного транспорту міста. Перемовини щодо розробки схеми ведуться з нашим технологічним університетом.

На основі цієї схеми ми переведемо частину маршрутів на другорядні вулиці, зменшивши відсоток дублювання маршрутів КП «ЖТТУ».

Але це стосується виключно тієї частки ринку приватних пасажироперевезень Житомира, на яку ми, як міська влада, маємо вплив. На жаль, ми не можемо вплинути на зменшення кількості приміських маршруток, які їздять по місту, але підпорядковані обласній державній адміністрації.

Ці 12 приміських маршрутів (в середньому 10 маршруток на маршрут – мінімум 100 маршруток), яким конкурсом, проведеним 4-го грудня цього року конкурсним комітетом ОДА, всупереч зверненню міської ради дозволено наступні 5 років підбирати пасажирів на центральних вулицях міста, займають значну частку ринку пасажироперевезень Житомира (за кількістю рухомого складу та перевезених пасажирів).

Міська рада вважає, що цим конкурсом порушені норми чинного законодавства – ЗУ «Про автомобільний транспорт» (приміські автобуси повинні відправлятися з автостанції. В Житомирі 2 автостанції – на Житньому й Автовокзал, з яких відправляються автобуси. Приміські маршрутки Житомира мають кінцеві зупинки в місті, а не на автостанціях) та ЗУ «Про органи місцевого самоврядування в Україні» (не погоджені паспорти маршрутів з міською радою).

В зв’язку з цим міська рада направила листи в контролюючі органи – Прокуратуру, СБУ щодо відповідного реагування на рішення конкурсного комітету.

– Які ще нововведення?

– Завершується робота по контролю за громадським транспортом, а саме, вже 100% міських автобусів-маршруток обладнані GPS-трекерами (навігатори) й найближчим часом ця система контролю буде встановлена на електротранспорті. Це дасть змогу здійснювати посилений контроль за роботою авто та електротранспорту в Житомирі та дотримання вимог законодавства, режиму руху та кількості графіків згідно договорів.

Дані поступають на диспетчерський пункт міського інформаційного центру. На основі цих даних формується щоденний звіт щодо порушень та відхилень умов договору міської ради з перевізником. Цей звіт лягає на стіл профільному заступнику міського голови та начальнику управління транспорту та зв’язку міської ради. Якщо за календарний рік буде більше трьох порушень, з перевізником буде достроково розірвано договір.

– Що ще впроваджуєте?

Також ми продовжуємо роботу щодо розмежування зупинок електротранспорту та автотранспорту. Наприклад, біля кінотеатру «Україна» тепер, виключно, тролейбусна зупинка. Мета розмежування – зробити так, щоб люди, налаштовані користуватися автобусним транспортом, чекали його на автобусній зупинці.

Ми плануємо розмежувати майже всі зупинки, тобто там, де є можливість розмежування. Наприклад, біля «України» в сторону вокзалу тролейбусна зупинка залишиться біля Михайлівської церкви, а маршрутки зупинятимуться ближче до вулиці Театральної.

(Юрій Мойсеєв полишив “Фронт Змін” й пішов у команду до міського голови Дебоя, очоливши сферу транспорту й торгівлі міста).