Приклад приватної загальноосвітньої школи в Житомирі. Фото

Ми звикли, а нас привчили, що навчання має бути безкоштовним. Що держава забезпечує навчання й розвиток дітей за рахунок платників податків, тобто за кошти державного бюджету.

Разом з тим, поруч з державними навчальними загальноосвітніми закладами в Україні існують приватні школи.

Репортер Житомира завітав до житомирської школи «Всесвіт», яка є україно-італійським проектом за підтримки центру «Солідарність» з міста Реджіо Емілія.

З недавніх пір, а саме з 30-го грудня 2013-го року школа розташовується в мальовничому лісовому масиві на Корабельній, 6, що на Богунії в чотириповерховому приміщенні колишньої школи-інтернату №4.

До цього, заснована в вересні 1994-го року приватна школа “Всесвіт” перебувала в менш пристосованому для освітніх потреб приміщенні на вулиці 8-го березня 14-а.

Переїхати на Богунію й отримати довгострокову оренду на 10 років «Всесвіту» вдалося за сприяння обласної ради й особисто гуманітарного заступника губернатора Житомирщини Ярослава Долгих, який цьому посприяв, за що адміністрація школи та й, мабуть, батьківський комітет за це неабияк вдячні посадовцю.

Нас зустріла директор Марія Левченко.

Вона розповіла про школу й поводила класами, якраз йшов другий урок. В декількох класах вчителі вели італійську мову, в одному – математику, іншому – зарубіжну літературу.

Журналіст сайту поспілкувався з дітьми – всі в гарному настрої, школа їм подобається, місце розташування також, якістю навчання задоволені.

Розповідають, одна з випускниць, яка в школі мала невисоку успішність з англійської, вступивши в ПТУ, відчула себе справжньою «англійкою» у порівнянні з рівнем знань одногрупниць.

Один з учнів заспівав пісню на італійській мові. Декілька школярів вже їздили в Італію в рамках міжнародних програм, які втілює школа.

Окрім загальноосвітнього сектору, який займає найбільшу частину приміщення, тут відкрили ще й центр підготовки до школи та адаптації та соціалізації дітей з особливими потребами до життя за методикою «Монтесорі». Концепція така: приміщення, де перебувають дошкільнята, поділено на зони, всередині вільний простір.

Вчитель Монтесорі Ольга Гоц пояснила: «дитину не можна примусити навчатися, це буде неефективно. До неї можна тільки тоді підключатися, коли вона сама зацікавилася предметом, але обережно, не порушуючи її життєвого й психологічного простору. Через пізнання предметів на дотик, діти розвиваються набагато швидше, в них розвивається мовлення. Тому в кімнаті Монтесорі, де займаються дошкільнята, є багато геометричних фігур, граючись з якими діти пізнають основи світобудови, системності, структурності, порядку, цілісності й взаємозалежності процесів, які відбуваються у всесвіті».

Потім з них виходять бізнесмени.

Після таких занять з дітьми додаткових уроків потребують і їхні батьки, щоб, так би мовити, бути в темі.

В центрі розвитку дошкільнят займаються як здорові діти, так і діти з обмеженнями й відставаннями, як розумовими, так і фізичними. Після такої підготовки вони стають підготовленими не лише до школи, а й до життя.

Навчальний клас Монтесорі

Вартість однієї години занять в школі за методикою Монтесорі – 14 гривень. Заняття проходять щодня в будні дні й тривають чотири години. Далі діти безкоштовно до 16-ї години перебувають в групі продовженого дня й з 16-ї до 18-ї години дня – за бажанням батьків займають в гуртках розвитку здібностей за напрямками й окрему платню.

Батьки школярів платять за навчання в приватній школі “Всесвіт” від 1000 до 5000 гривень за навчальний рік в залежності від можливостей сім’ї. Школа потребує інвестицій, бо хоч і статус приватний, тут навчаються не “мажори”.

Але якщо школа приватна, то які переваги?

По-перше, система «класс-група», яка забезпечує цілісність навчального процесу. Це коли навчальний клас поєднаний з групою продовженого дня, під час якого здійснюються навчальні розвиваючі програми.

По-друге, навчання та виховання базується на християнських цінностях. Тут відроджують духовність.

Школа міжконфесійна, оскільки Бог один для всіх в серці кожного. Кожен ранок тут починається з молитви.

«Коли люди гинули на Майдані, ми кожен ранок молились разом всією школою за мир, свічки ставили», – розповідає Марія Левченко. Найбільше школу вразила дівчинка з аутизмом, яка проникливо молилась голосно на всю школу різними голосами. Всі завмирали…

По-третє, навчання направлено на індивідуальний підхід через інтеграцію (навчання поділяється на блоки) та диферинціацію (вчитель готує індивідуальні завдання для учнів, які мають різні освітні можливості).

По-четверте, в школі разом з здоровими дітьми навчаються діти з особливими потребами. 2 учнів з ДЦП, 1 – атрофія м’язів, 3 – затримка розумового й психічного розвитку, 1 – аутизм, 2 – вади слуху, 1 – легка розумова відсталість.

Інклюзивна освіта тут впроваджується з 2007-го року, коли в школі з’явився перший учень, який пересувався на візку.

Діти, які потребують особливого підходу навчалися у «Всесвіті» й до 2007-го року. Один з учнів, нині випускник, яким школа неабияк пишається, мав психологічні проблеми через обгоріле обличчя – в дитинстві хлопець отримав опіки окропом. Нині він закінчує «іняз» ЖДУ Франка, виконує власні пісні під гітару, виступає на різних концертах й не соромиться виходити на сцену.

Кабінет для розвиваючих програм з аутистами

Школа планує розвиток матеріально-технічної бази в плані навчання дітей з обмеженнями опорно-рухового апарату. Для цього потрібна архітектурна доступність (пантуси на вході, в холі, ідальні, ліфт). Оскільки школа повністю на самофінансуванні, батьки з вчителями шукають шляхи збору коштів на забезпечення цих потреб.

Олена Хачатрян, яка представляє батьківський комітет школи ділиться новиною: 22-го березня об 11-годині в приміщенні Житомирського телецентру благодійний фонд «Сім’я» організовує благодійний фестиваль «Візерунки талантів – 2014.»

Виступить близько 600 учасників. Це і танцювальні колективи, і вокальні студії, музичні школи, школи дитячої кінематографії.

Мета фестивалю – збір коштів для придбання ліфта, який потрібен для безперешкодного пересування дітей на візках по приміщенню до навчальних кабінетів. Замовник проекту «Облархпроект», вартість – 260 тисяч гривень.

Запрошуються житомиряни, які бажають допомогти школі придбати ліфт для пересування візочників, посадові особи місцевого самоврядування, а також бізнесмени, меценати, громадські діячі для здійснення спільної доброї справи.