Кадрові призначення і втілення реформ можливі лише після громадських обговорень!

Громадська рада при Житомирській ОДА покликана стати майданчиком для громадських обговорень. Усі кадрові призначення в області повинні здійснюватися лише після обговорення з представниками суспільства і відповідного рішення Громадської ради. Таких дій вимагають реалії сьогодення. Забезпечення громадського контролю гарантують затверджені рішення Президента та Кабінету Міністрів.

Сьогодні Громадська рада при облдержадміністрації покликана стати центром, на базі якого кожне громадське формування області може влаштувати зустріч з чиновниками або кандидатами на крісло у владі. Таким чином буде забезпечено прозорість державотворчих процесів, на які зорієнтована діяльність вищих органів влади в Україні.

На жаль, ми живемо в таких реаліях, коли органи, які повинні захищати громадян, почали перетворюватися на каральні загони, а влада погрузла в корупції. Саме тому назріла і вибухнула Революція Гідності, революція народного гніву і свободи. Пролилася кров, і донині Україна втрачає своїх синів. Саме тому акцент у сучасних реаліях життя зроблено на децентралізацію – забезпечення можливості громад власноруч скеровувати важливі суспільні процеси. Велика увага приділена створенню громадських рад, які представляють інтереси жителів краю. Громадська рада – це офіційно створений консультативно-дорадчий орган. Це об’єднання представників інститутів громадянського суспільства, яке покликане проводити громадський контроль за діяльністю влади, зокрема кадровими призначеннями.

Громадська рада при Житомирській ОДА – це легітимний орган громадського контролю. Двічі було проведено Збори, затверджено Положення, Регламент, Структуру Громадської ради при Житомирській ОДА. До складу ГР при ЖОДА увійшли 176 представників громадянських інститутів, які уособлюють громадську думку. Члени громадської ради беруть активну участь у розбудові громадянського суспільства. Одним з напрямків такої діяльності якраз і є контроль за владою. Сьогодні кожен кандидат на ту чи іншу високу посаду має можливість пройти громадські обговорення, які ініціюватиме відповідна комісія Громадської ради при Житомирській ОДА. Потенційні чиновники мають змогу відповісти на питання громадських активістів і чесно та прозоро приступити до роботи на благо суспільства.

Сьогодні приймаються законодавчі акти, які зорієнтовані на забезпечення народного контролю за допомогою діяльності громадських рад. Конструктивний діалог між владою і громадою забезпечить таку ситуацію, коли у владу будуть приходити чесні, порядні високоморальні люди, вихідці з народу, знавці своєї справи, справжні патріоти, до яких є народна довіра.

У складі Громадської ради при Житомирській ОДА є відповідні комісії – з протидії корупції, забезпечення люстрації, правової політики, боротьби зі злочинністю; з питань взаємодії з силовими структурами та державними установами тощо… Держава на законодавчому рівні надала громадській раді повноваження забезпечувати народний контроль за кадровими призначеннями, впровадженням реформ, раціональним використанням природних ресурсів та всіма іншими суспільно значимими процесами в Україні.

Легітимізація громадських рад покликана унеможливити намагання окремих державних, політичних діячів, людей бізнесу чи нечесних громадських активістів прикриватися громадською думкою заради просування власних меркантильних інтересів. Сучасна дорадча демократія передбачає забезпечення дорадчого процесу і всебічного розгляду справи за участю громадськості замість масових маніпулятивних опитувань громадської думки. Саме тому будь-яке кадрове призначення чи інше рішення влади повинно бути узгоджене з Громадською радою при ОДА як органом, що представляє громаду, та підкріплене відповідним рішенням.

Керівники управлінь МВС, ДАІ, СБУ в Житомирській області запевнили представників громадської ради, що будуть сприяти конструктивному діалогу влади з населенням. Зокрема, керівництво МВС України в листі до Громадської ради при Житомирській ОДА заявило, що «кадрові призначення будуть здійснюватися з урахуванням думки громадськості».

Якщо влада та правоохоронні органи порушуватимуть дані обіцянки, представники громадськості будуть змушені вдаватися до таких методів як пікети, мітинги та інші акції протесту. Адже відбувся Майдан і патріоти України продовжують гинути за вільну Батьківщину і права та свободи народу. Тому нині неможливо допустити, аби повторилася ситуація, що була за попереднього злочинного владного режиму.

Згідно статті 5-ї Конституції України, «носієм суверенітету і єдиним джерелом влади в Україні є народ». Саме задля реалізації цього положення Конституції в Україні створено громадські ради при облдержадміністраціях як механізм впливу народу на важливі процеси державотворення.

Діяльність громадських рад регламентована Постановою Кабінету Міністрів України № 234 від 8 квітня 2015, змінами до попередніх постанов Кабміну. Зокрема, Постанова № 234 забезпечує проведення «громадської експертизи» та «консультацій з громадськістю». Громадську експертизу може проводити Інститут громадянського суспільства Громадська рада. Надання інформації представникам громадської ради забезпечено Законом України «Про доступ до публічної інформації». Постанова № 234 забезпечує проведення консультацій з громадськістю у формі публічного громадського обговорення; електронних консультацій; вивчення громадської думки.

Під час зустрічі з представниками громадянського суспільства Президент України Петро Порошенко заявив, що сьогодні треба зберегти той рівень активності громадянського суспільства, який було продемонстровано під час Революції Гідності.

«Немає жодного сумніву, що революція відбулася саме завдяки активності громадянського суспільства, а не ініціативам партій чи політиків», – заявив Глава держави.

Петро Порошенко наголосив, що сьогодні у його команди є політична воля для проведення реформ в Україні.

«Дуже добре, коли ми є небайдужими, дуже добре, коли ми спільно творимо майбутнє України», – заявив Президент.

Петро Порошенко наголосив на важливості забезпечення публічності процесу розробки та втілення курсу реформ і створення механізмів громадського контролю за діями влади.