Відкритий лист освітян Овруччини
до голови Житомирської обласної державної адміністрації
Гундича Ігора Петровича
Шановний Ігоре Петровичу!
Звертаються до Вас з надією на допомогу освітяни Овруцького району, оскільки розуміємо, що без Вашого втручання ми, працівники освіти Овруччини, не впораємося зі своєю проблемою.
Сьогодні Україна перебуває чи не в найскладнішій ситуації за всю її нову історію, практично у стані війни. Вимогою сьогодення є знання кожним специфіки своєї роботи, вміння організовувати та об’єднувати, просто працювати для вирішення державних та колективних завдань. Адже всі ми, як це банально не звучить, в умовах війни ніколи не працювали, вже не кажучи про те, що керували. Тому в сьогоднішній буремний час потрібні фахівці, здатні якісно вирішувати професійні завдання.
Колективи дошкільних, загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів Овруцького району спрямовують свою роботу на надання якісних освітніх послуг, формування конкурентоспроможної особистості з високим рівнем життєвих компетентностей, про що свідчать результати рейтингів по галузі «Освіта» (у загальному рейтингу по галузі «освіта» Овруцький район утримує 4-7 місце серед районів області останніх 8 років.
Обдаровані учні району утримують 7 років поспіль 2 місце у області в конкурсі-захисті учнівських науково-дослідних робіт Малої академії наук.
Випускники навчальних закладів району успішно складають ЗНО і стають студентами найпрестижніших вищих навчальних закладів України та країн ЄС.
Протягом 2014-2016 років відділом освіти, керівниками загальноосвітніх навчальних закладів та батьківською громадськістю вдавалося покращувати умови навчання наших дітей (відремонтовані світлі, теплі класні приміщення, спеціалізовані кабінети хімії, фізики, географії, англійської мови, історії, Захисту Вітчизни, комп’ютерні класи, мультимедійне обладнання тощо).
На превеликий жаль, із деяких інтернет-видань ми дізнаємося про те, як необ’єктивно оцінюється робота відділу освіти, педагогічних колективів та директорів навчальних закладів району купкою людей, які взяли на себе право оцінювати роботу освітян району. Складається враження, що в районі немає інших проблемних питань, окрім як у галузі «Освіта».
Статті з’являються майже не щодня в оновленій формі, причому інформація кожної суперечить попередній і не завжди відповідає дійсності.
Так, в роботі відділу освіти, окремих керівників навчальних закладів зустрічаються певні недоліки, які в ході роботи виправляються, адже хто не працює, той не помиляється.
Представники так званої «громадськості», які звертаються до Вас через Фейсбук, інші інтернет-видання, дестабілізують ситуацію в освіті району, переслідуючи, з метою піару, в першу чергу свої особисті, а не громадські інтереси. У кожного з них затаїлася власна образа на керівників освіти району (не закінчене із-за неуспішності навчання в педвузі, направлення на роботу не в той навчальний заклад, в який хотілося б, низькі результати роботи вчителя історії за висновками атестаційної експертизи навчального закладу тощо).
Кожен з так званих громадських діячів має можливість перш за все попрацювати на освітянській ниві, спробувати вчительського хліба, подивитись на проблеми освіти не з боку, а безпосередньо працюючи в школі, в учнівському середовищі (наприклад,
чому б комусь із них не попрацювати у тих же Личманах). Нехай побачили б, як заробляються ці вчительські тисячі.
Робота відділу освіти, районного інформаційно-методичного центру, колективів ЗНЗ району є відкритою і доступною для громадськості. Відвідавши сайти відділу освіти та шкіл, можна отримати вичерпну інформацію. Проте у групки так званої «громадськості» існує попередньо сформована упереджена думка, і нічого і нікого іншого вони слухати не хочуть.
У нас виникають питання:
– невже невелика групка людей, а також окремі депутати районної та міської рад, можуть робити ВИСНОВКИ щодо роботи відділу освіти, районного інформаційно-методичного центу, колективів дошкільних, загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів, не беручи до уваги висновків та довідок контрольно-ревізійного управління, комісій у складі представників управління освіти і науки Житомирської облдержадміністрації та КЗ «Житомирський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» Житомирської обласної ради;
– кому вигідно розхитувати роботу професійних освітянських колектив?;
– як після таких постійних наклепів і образ освітянам можливо здійснювати навчально-виховний процес, завершити успішно навчальний рік, провести ДПА-ЗНО?;
– з яким настроєм ми педагоги йдемо у класи до наших дітей?
Шановний Ігоре Петровичу! Звертаємося з цими питаннями саме до Вас, а не до інших районних керівників, тому що вважаємо заздалегідь безнадійним звернення до них. Адже відповідно до наявної інформації саме ними ініційовані та підтримані наведені вище дії громадськості. Тобто йдеться про вже узгоджену, упереджену позицію деяких керівників району щодо освітян району.
Просимо Вас, шановний Ігоре Петровичу, застосувати надані Вам законодавством України повноваження, а також свій авторитет, на процеси, що відбуваються, і здійснити відповідні заходи щодо недопущення розвалу галузі «Освіта» Овруцького району, адже це все може призвести до порушення конституційних прав і свобод громадян України, ставить під сумнів щирість проголошених євро-інтеграційних прагнень, реалізація яких є неможливою за умов порушення прав і свобод людини, особливо вразливих верств населення, до яких належать працівники освіти.
З надією на розуміння та підтримку майже двотисячна громада освітян Овруччини.