Пропонуємо дізнатися, які три відмінності роблять публічні й комерційні закупівлі абсолютно різними способами заробітку.
Правила визначення переможця
Комерційні закупівлі не мають чітко визначеного алгоритму проведення, тому кожен замовник може оголошувати свої правила участі. З одного боку це зручно та зменшує випадки дискваліфікації учасників через невідповідність, з іншого — неможливо передбачити, кого саме виберуть переможцем. На відміну від публічних закупівель, де завжди перемагає постачальник, що запропонував найнижчу ціну, в комерційних найнижча ціна не є гарантією перемоги.
Публічні закупівлі на майданчику SmartTender завжди проводяться за єдиним алгоритмом, згідно з українським законодавством (в першу чергу — з Законом «Про публічні закупівлі»). Організатор не має права за своїм смаком вибрати переможцем чи дискваліфікувати певного учасника. Переможцем стане лише той, чия пропозиція повністю відповідає вимогам тендерної документації та має найнижчу ціну.
Різноманіття та масштаб закупівель
Проведення закупівель в системі Prozorro є обов’язковим для всіх державних замовників. Саме тому у такий спосіб постачальники можуть продавати найрізноманітніші товари чи послуги: від послуг прибирання до розслідувань діяльності держслужбовців, від офісного паперу до броньованих автомобілів. Вартість закупівель може бути від 10 гривень до мільярдів гривень, в залежності від потреб та бюджету організації. Тому будь-який підприємець має можливість знайти саме ту категорію тендерів, в якій він може стабільно брати участь, перемагати та заробляти.
Для комерційних установ проведення закупівель на електронних майданчиках є не обов’язковим, і більшість все ж таки надає перевагу прямим договорам. Зазвичай комерційними організаторами стають компанії зі значним капіталом, які хочуть розширити коло постачальників та вигідніше придбати той чи інший товар або послугу. Через це на майданчиках щомісяця проводиться лише близько 3 000 комерційних закупівель (проти 420 000 публічних), а вибір категорій значно менший.
Аналітика по конкурентам
Учасники тендерів Prozorro на SmartTender мають можливість аналізувати своїх конкурентів: їхні дії та результати участі в закупівлях. Ця інформація допомагає скласти власну стратегію роботи в Прозорро та розуміти, на скільки варто знижувати ціну, щоб перемогти.
Учасники комерційних закупівель такої можливості не мають, адже інформація по тендерам є закритою.
Отож, який вид закупівель вибрати для найбільш успішної роботи — вирішувати вам. Особисто ми радимо розпочати саме з публічних закупівель, які мають передбачуваний результат. Для того, щоб підвищити свої шанси на перемогу, радимо ознайомитися з нюансами роботи в Прозоро з вебінарів майданчика SmartTender.biz.