Топ-8 найпопулярніших підробок у світі

Духи і шампуні, ноутбуки та плеєри, шоколад і мінеральна вода, годинники та автомобільні запчастини – сьогодні навряд чи можна знайти хоч один товар, який не намагалися б підробити.

Річний обсяг контрафактної продукції в світі оцінюється в $ 600 млрд., компаніям-виробникам наноситься чималого збитку.

У той час як великі бренди ведуть боротьбу з нелегальними копіями, споживачі як і раніше піддаються спокусі і купують підробки – звичайно, за менші гроші, ніж оригінал. Втім, влада Нью-Йорка в травні приступила до обговорення закону, згідно з яким купівля підробки буде загрожувати штрафом або навіть тюремним ув’язненням.

У грудні минулого року в Китаї почали продавати контрафактний варіант телефону iPhone 5, і поки шанувальники марки Apple задовольняються лише короткими заявами про те, яким буде новий айфон, китайці вже користуються власною моделлю.

Поки ж експерти сперечаються, чи вдасться в найближчі роки очистити прилавки від контрафактної продукції, журнал Forbes вибрав 8 речей, які підробляють найчастіше.

Банкнота ?50

Гроші почали підробляти майже відразу ж, як вони з’явилися. А починаючи з XVII століття, коли в Швеції випустили перший тираж банкнот, до справи підключилися художники, які старанно копіювали оригінальні банкноти.

У січні 2011 року Європейський центральний банк опублікував дані про підроблені євро-купюри за період з червня по грудень 2010 року. Найпопулярнішою серед фальшивомонетників виявилася банкнота в ?50. Серед фальшивих євро-купюр обсяг підроблюваних банкнот в ?50 займає 43,5%. Другою за популярністю підробкою стала банкнота в ?20, а замкнула першу трійку купюра в ?100.

Статистика 2010 року не засмутила європейських фінансистів, адже вперше за останні чотири роки кількість фальшивих євро, що перебувають в обігу, скоротилася. Засмутилася лише влада Бельгії: тут число підроблених грошей збільшилася вдвічі.

Як правило, фальшивомонетники попадаються зовсім не на створенні водяних знаків, а на якості паперу. Папір для справжніх банкнот виробляють з бавовни і льону, просочують її жирами і гліцерином. Завдяки цьому папір стає стійким до багаторазових згинань і розривів. Підроблені ж купюри швидко зношуються.

Сувенірна продукція з символікою Олімпійських Ігор Сочі-2014

Ціна оригіналу: буде оголошена наприкінці літа 2011 року
Ціна підробки: від 500 рублів ($18) за футболки з олімпійською символікою

Олімпійська символіка – одна з найбільш пізнаваних в світі, тому не дивно, що напередодні Олімпійських ігор виробники контрафактної продукції фокусують на ній свою увагу.

З кожним місяцем зростає кількість підроблених товарів з символікою Сочі-2014, які офіційно ще навіть не надійшли у продаж. За даними Оргкомітету Ігор і Федеральної антимонопольної служби, в 2010 році було вилучено 72 000 одиниць контрафактної олімпійської продукції. Незаконне виробництво товарів з символікою Олімпіади було зареєстровано в 79 регіонах Росії, а основний імпорт надходив з Китаю, Туреччини та Казахстану. Понад 70% олімпійського контрафакту довелося на одяг і взуття, слідом йшли сувенірна продукція та дитячі іграшки.

Виробники прагнуть зробити все можливе, щоб захистити покупців від підробок. По-перше, оригінальні товари з олімпійською символікою будуть продаватися тільки у фірмових магазинах Bosco Sport і почнуть надходити в продаж влітку 2011 року. По-друге, всі речі будуть забезпечені спеціальними голограмами. І по-третє, якщо виникнуть сумніви в достовірності купленої майки або плюшевої іграшки, талісмана зимових ігор, їх завжди можна буде перевірити за штрих-кодом на сайті brand-pro.goznak.ru

Запальнички Zippo (моделі Solid Brass і Brushed Chrome)

Ціна оригіналу: від $14,95
Ціна підробки: від $2

Щорічно в американському місті Бредфорд виробляється 12 млн. оригінальних запальничок Zippo. І стільки ж, за даними Zippo Manufacturing Company, надходить у продаж підроблених, виготовлених на заводах Китаю. Контрафактні запальнички Zippo в народі отримали прізвисько Ріппо, і ціна на них починається від $2, тоді як вартість найдешевшої справжньої Zippo – від $14,95.

Відрізнити оригінальну запальничку від підробленої досить легко. Головне, чого ніколи не запропонують виробники контрафактної продукції, так це довічної гарантії, яку надає кожному покупцеві компанія Zippo. Дати таку гарантію на кишенькову запальничку було сміливим ходом для 1933 року, коли перші Zippo побачили світ. Але творець запальнички Zippo Джордж Блейсделл ризикнув і не прогадав. Придуманий їм рекламний трюк, як і раніше приваблює покупців: всі запальнички Zippo будь-якого року випуску донині при поломці безкоштовно ремонтуються компанією з заміною всіх необхідних частин.

Сир Emmentaler Switzerland

Ціна оригіналу: $7,99 за 225 грам
Ціна підробки: від $3,5 рублів за 250 грам

Емменталь є одним з найбільш знаменитих сирів. Тому не дивно, що й до нього дісталися руки виробників підробленої продукції.

Сьогодні сир з етикеткою Емменталь виготовляють у різних країнах світу, так як його назва не є зареєстрованою торговою маркою. Але справжній, твердий, усіяний великими дірками Емменталь за оригінальними рецептами XII століття готують тільки в долині Еммі в швейцарському кантоні Берн. Місцевий сир зареєстровано за назвою Emmentaler Switzerland. Кількість його підробок щорічно досягає 3000 тонн. Такі дані опублікували експерти швейцарського дослідного інституту Agroscore Liebefeld-Posieux. З травня 2011 року представники інституту приступили до перевірок європейських і американських продавців, які під маркою Emmentaler Switzerland пропонують покупцям підроблений сир низької якості.

Справжній Емменталь готують тільки з молока альпійських корів, отриманого у весняний та літній періоди. Спочатку сировари чекають, поки молоко згорнеться, а потім перемішують отриману масу і формують її в головки. Потім сир відправляють на визрівання, яке може тривати до 16 місяців. Підроблений Емменталь, який експерти називають «швидким», містить термічно оброблене молоко, а термін визрівання сиру зводиться до двох місяців.

Сумки Louis Vuitton (моделі Louis Vuitton Speedy і Louis Vuitton Alma)

Ціна оригіналу: від $650
Ціна підробки: від $100

Одними з найбільш підроблюваних модних аксесуарів є сумки від Louis Vuitton. Відповідно до неофіційної статистики маркетологів, всього 1% продукції, прикрашеної фірмовим вензелем LV, не є контрафактним. За офіційними даними модного будинку, близько ?15 млн щороку витрачається на боротьбу з виробниками підроблених товарів. У 2008 році, за даними відділу по захисту інтелектуальної власності компанії Louis Vuitton, по всьому світу було проведено 8228 рейдів з виявлення нелегальної продукції, а в 2009 році їх було вже більше 9000.

Обсяги контрафактної продукції Louis Vuitton вимірюються тоннами, від підроблених сумок не застраховані навіть знаменитості. Так, Вікторія Бекхем з’явилася на одному зі світських заходів з підробкою Louis Vuitton в руках. Креативний директор бренду Марк Джейкобс, помітивши контрафактну продукцію в руках Бекхем, відправив їй справжню модель сумки з запискою: «Люба, тримайте марку». Взагалі Марк Джейкобс відрізняється своїми оригінальними ідеями, спрямованими на боротьбу з контрафактом. У 2009 році під час проведення виставки художника Такасі Муракамі в Лос-Анджелесі оригінальні сумки Louis Vuitton можна було знайти на вуличних розкладках по сусідству з підробкою. Правда, продавалися вони не за $100, а за $4000-5000.

Взуття UGG (моделі Classic Mini і Classic Short)

Ціна оригіналу: від $120
Ціна підробки: $40

Валянки австралійської марки UGG увійшли в загальносвітову моду декілька років тому, і з тих пір кількість вироблених підробок з кожним роком зростає. Крім випуску нових моделей і відкриття фірмових магазинів у різних точках світу, бренд також веде активну боротьбу з виробниками контрафактної продукції.

На початку 2011 року компанія Deckers Outdoor Corporation, яка в 1995 році придбала марку UGG, опублікувала дані по підробкам за 2010 рік. Найбільша партія «сірого» товару, в яку входило 244 000 пар валянок UGG різних моделей і кольорів, була вилучена в Китаї. У Європі конфіскація підробок UGG на митниці в порівнянні з 2009 роком зросла на 245%. Власникам бренду вдалося закрити 4783 сайта, що торгували контрафактом, а також видалити з eBay і Amazon більше 304 000 оголошень про продаж нелегальних валянок.

Ще одна проблема, з якою зіткнувся бренд UGG, це копіювання свого офіційного сайту. Клони в точності повторюють його дизайн, але пропонують покупцям підроблені товари за нижчими цінами. Придбати оригінальні валянки UGG за $40-50 неможливо. Ціна найпростіших коротких валянок у фірмових магазинах починається від $120.

Годинники Rolex (моделі Rolex Oyster Perpetual і Rolex Daytona)

Ціна оригіналу: від $4000
Ціна підробки: від $10

Щорічно компанія Rolex випускає приблизно мільйон примірників наручних годин. Кожен годинник отримує особливий сертифікат, що видається Швейцарським інститутом по випробуванню хронометрів.

Але крім цього кожен рік на підпільних заводах Південно-Східної Азії випускається ще 40 млн. годинників Rolex – правда, підроблених. Такі дані за 2010 рік опублікувала Swiss Customs Service. Пірати наносять бренду чималий матеріальний збиток – у минулому році він становив $600 млн.

На численних сайтах в інтернеті придбати годинник Rolex останньої моделі можна за $50-60, а ціни у вуличних торговців можуть бути і зовсім $10. І це при тому, що ціна оригінальних годинників швейцарського бренду починається від декількох тисяч доларів.

Духи Chanel No5

Ціна оригіналу: від $95 за 7,5 мл
Ціна підробки: від $70 за 50 мл

За легендою, Коко Шанель, познайомившись з колишнім придворним парфумером сім’ї Романових Ернестом Бо, попросила його створити аромат, який «пахне жінкою». Парфюмер представив мадмуазель Шанель на вибір десять ароматів, з яких вона вибрала п’ятий. Так у духів з’явилася лаконічна назва Chanel No 5.

У 2011 році аромату виповнилося 90 років. Згідно з рейтингом Top Selling Fragrances, в 2010 році саме ці парфуми зайняли перше місце по популярності у Франції та четверте в США.

Відповідно, будучи одним з найпопулярніших ароматів у світі, Chanel No 5 також займає одне з перших місць за кількістю підробок. За даними Британської групи протидії контрафактної продукції, кожен третій покупець в світі стає володарем контрафактного флакончика парфуму. Причому підроблені зразки пропонують не тільки вуличні торговці, але навіть мережі великих косметичних магазинів. Більшість покупців приваблює низька вартість підробки, яка зазвичай не перевищує $20-30, тоді як ціна на справжні парфуми у флаконі найменшого обсягу починається від $95.