Влада подякувала працівникам ЖТТУ, які місяцями не отримували зарплати, за терпіння і розуміння

Працівникам Житомирського трамвайно-тролейбусного управління сьогодні влаштували святковий різдвяний захід.

Силами профсоюзу був організований концерт – у актовому залі депо №2 співали місцеві виконавці. Але перед виступами талановитих співаків, працівників ТТУ вітали з новорічними і різдвяними святами міський голова Житомира Володимир Дебой та заступник керівника області Микола Олещенко.

Обидва подякували працівникам управління за розуміння обставин, які виникли з заборгованістю по заробітній платі на підприємстві та терпіння. Ну і, звісно, була висловлена вдячність за те, що працівники ЖТТУ не піддалися, за словами Володомира Дебоя, на маніпуляції лжеполітиків, які в момент найбільшого напруження ситуації підливали масла у вогонь, намагаючись спровокувати конфлікт між колективом і владою.

Міський голова повідомив, що 2,8 мільйона гривень необхідних для повного погашення заборгованості по зарплаті працівникам ЖТТУ виділено – гроші переведені на рахунки підприємства. Директор КП “ЖТТУ” Віктор Мирончук у розмові з журналістами сказав, що люди вже отримали аванс за грудень у розмірі 300 гривень. Дебой зі сцени пообіцяв, що до 20-го числа січня зарплата за грудень буде виплачена у повному обсязі.

Міський голова приводить статистику, яка має свідчити про те, що влада дбає про фінансове благополуччя ЖТТУ.

Так:

1. У 2010-му році міський бюджет виділив на підтримку ЖТТУ 4 мільйони гривень;
2. У 2011-му році – на ці ж цілі перераховано 8,5 мільйона, тобто у 2 рази зросла сума надходжень з міського бюджету;
3. У 2012-му році в бюджет закладено підтримку у розмірі 10 мільйонів гривень.

Але жодного бюджету міста не вистачить, щоб перекрити борги підприємства, місячний дохід якого вдвічі менший за суму видатків. Житомирські тролейбуси і трамваї перевозять дуже багато пільговиків, мешканців як самого Житомира, так і всієї області. Пільговики не сплачують ні копійки і катаються скільки їм захочеться.

Держава прийнявши такі соціальноспрямовані норми, пішла назустріч людям (що рідко буває), але поставила під фінансовий удар підприємство міського комунального транспорту. Послуга надається, вона має бути оплаченою, або ж компенсованою з державного бюджету!

І тут проблема: держава не у повному обсязі виконує свої зобов’язання, тобто недокомпенсовує втрати від перевезення пільговиків. Цього року недофінансування ЖТТУ з держбюджету по цій статті склало 11 мільйонів гривень. Тобто, якби держава у повному обсязі виконала свої зобов’язання, ЖТТУ не лише б не мало боргів по зарплаті у розмірі 6 мільйонів гривень, а й завершило фінансовий рік з п’ятимільйонним прибутком.

Щоправда заступник глави облдержадміністрації Микола Олещенко не поспішає у всіх проблемах ЖТТУ визнавати недовиконання державних зобов’язань.

“Це повсякденна робота міської влади, яка повинна і буде займатися даними питаннями, оскільки підприємство перебуває на її балансі”, – вважає замгубернатора.

Володимир Дебой теж стоїть на тих позиціях, що не варто розраховувати виключно на державні гроші.

Треба:

1. Посилити контроль за збиранням коштів (їх має бути більше);
2. Модернізувати рухомий склад (різке зняття маршруток з центральних вулиць міста спричинить транспортний колапс – тролейбуси не зможуть перевезти одночасно усіх);
3. Надати ТТУ ліцензію на автобусні перевезення (щоб підприємство мало право випускати у місто свої комунальні маршрутки і цим самим заробляти гроші).

Сергій Фещенко