ТТУ отримує 5 мільйонів від Рижука. Дебой радить не шукати помсти

Питання із зарплатою для працівників ЖТТУ на цей рік вирішено. 5 мільйонів гривень державної субвенції за пільгове перевезення громадян на погашення заборгованості рішенням облради спрямовано на ТТУ.

Працівники ЖТТУ отримають зароблене вчасно.

Спочатку планувалося з цих коштів перерахувати ТТУ лише 1 мільйон 800 тисяч гривень. Решту – розбити між районами. Опозиція побачила у цьому помсту Рижука Житомиру за те, що не підтримав його на виборах. Мовляв, не вибрали мене депутатом – то й сидіть зі своїми проблемами.

Те, що сталося сьогодні на сесії обласної ради свідчить про протилежне. Усі 5 мільйонів додаткової субвенції віддані Житомиру. Депутати, які представляють інші райони обурювалися, мовляв, у них теж не покриваються витрати на перевезення пільговиків.

Начальник головного фінуправління області Ганна Ємченко підвердила, що субвенції не вистачає не лише Житомиру. Так, наприклад, козятинська залізниця поставила область до відома, що має намір подати до суду через заборгованість по компенсації перевезення пільговиків.

Поїзди Житомир-Коростишів, Київ-Коростень, Коростень-Святошин під загрозою зняття з маршруту по тій же причині. Як бачимо, проблеми є й у інших перевізників, але гроші Рижук вирішив віддати Житомиру, у якому він програв вибори.

Депутат Віктор Заруцький виступив з думкою щодо необхідності монетизації пільг. Тобто, щоб люди отримували живі гроші і не було пільговіків та субвенцій, які так важко вибивати. Про це всі давно говорять, але віз і нині там. Ганна Ємченко підтримала колегу-депутата. Каже, область пропонує центральній владі реформувати неефективну систему розподілу субвенцій перевізникам. Але… Маємо, те, що маємо…

Начальник фінуправління наголошує – 5 мільйонів добився Рижук і він має право віддавати їх ТТУ.

Новообраний нардеп Геннадій Зубко приймав участь у засідання сесії. Каже, що треба змінити підхід до розгляду питань на бюджетній комісії. Нардеп каже, що депутати мають впливати на розподіл субвенцій, а не щоб все залежало від губернаторських розпоряджень. Разом з тим, нагальності виділення коштів саме на ТТУ Зубко не заперечив.

Репортер Житомира звернуся за коментарем до міського голови Житомира Володимира Дебоя, який спостерігав як місту виділяють гроші на ТТУ. Мер Житомира дякує депутатам, що з розумінням віднеслися до ситуації навколо ТТУ і радить не шукати у господарських справах політики.

“Ми бачимо як дехто навіть у порядних речах шукає хитрість, помсту, чи якийсь негатив. Сергій Рижук зміг переконати урядовців надати додаткові кошти для Житомирського ТТУ.

Безумовно, напруга з фінансуванням перевезень пільговиків є у інших районах і містах області. Але там перевезенням займаються автобусні перевізники, які працюють на спрощеній системі оподаткування і будемо щиро говорити не кожен день перевозять людей безкоштовно.

ТТУ – комунальне підприємство, яке у цьому році сплатило біля 20 мільйонів податків, повністю працює на загальній системі оподаткування і перевозить всі пільгові категорії громадян без виключення.

Це стратегічне підприємство. Я дякую депутатам обласної ради за те, що вони підтримали ініціативу Сергія Рижука і проголосували за це рішення.

Підприємство не чекає на подачки. Самотужки, щоб збитки були не 15 мільйонів, як мало бути, а всього 5, як є, ТТУ працювало цей рік максимально ефективно. Були збільшені об’єми перевезення пасажирів, збільшена виручка, зменшені видатки. Випущені на лінію капітально відремонтовані силами ТТУ житомирські тролейбуси. Ще 5 тролейбусів Житомиру передав Київ.

Тому не треба робити сенсації з доброї справи. Тим більше, що фракції ВО «Батьківщини» і «Фронту Змін» підтримали це питання на бюджетній комісії. Це свідчить про те, що у опозиції знають ситуацію з ТТУ, більше того у передвиборчих програмах опозиційних партій зазначені наміри підтримки комунального перевізника.

Якщо дивитися по-господарськи, то ми не будемо ділитися на владу і опозицію, а будемо господарниками міста Житомира і працюватимемо спільно заради прибутковості ТТУ”, – зазначив Дебой.