Зубко – де гроші, виділені державою для ЖТТУ? Дебой – влада Житомира зробить підприємство прибутковим!

Міністерство фінансів України стверджує, що додаткові 5 мільйонів гривень субвенції на пільгове перевезення громадян надійшли на рахунок обласного бюджету Житомирщини.

Нагадаємо, ці п’ять мільйонів губернатор області Сергій Рижук спрямував на погашення заборгованості по зарплаті на ЖТТУ.

Однак, на рахунки підприємства надійшло лише 2 мільйони 400 тисяч гривень, яких вистачило, щоб закрити на початку 2013-го року 70% заборгованості за жовтень.

Працівники ТТУ Житомира зустрічали Новий рік з пустими гаманцями.

Народний депутат України Геннадій Зубко звернувся до Мінфіну щоб з’ясувати чому виплата зарплат працівникам Житомирського трамвайно-тролейбусного управління й досі затримується. Нардеп від Житомира отримав відповідь, що всі 5 млн. гривень вже надійшли до обласного бюджету, а тому питання проведення розрахунків за пільгове перевезення окремих категорій громадян повинне вирішуватись на місцевому рівні виходячи із норм чинного законодавства в міру і в межах надходження відповідної субвенції з державного бюджету

У Геннадія Зубка виникло запитання: де поділась частина коштів КП «Житомирське трамвайно-тролейбусного управління», які були виділені на компенсацію перевезення пільговиків?

Про недоотримання 2 мільйонів 600 тисяч коштів на рахунки підприємства Репортеру повідомив директор ЖТТУ Віктор Мирончук. Цю ж інформацію підтвердив міський голова Володимир Дебой назвавши причину – затримка проплати казначейством.

– З 37-ми мільйонів гривень в рік, які держава зобов’язана виділяти ТТУ на компенсацію пільгового перевезення громадян, підприємство отримує лише 15 мільйонів, – пояснює міський голова Житомира Володимир Дебой.

Міський голова приводить статистику.

1. У 2010-му році міський бюджет виділив на підтримку ЖТТУ 4 мільйони гривень;

2. У 2011-му році – на ці ж цілі перераховано 8,5 мільйона, тобто у 2 рази зросла сума надходжень з міського бюджету;

3. У 2012-му році міська рада підтримала ТТУ в розмірі 10 мільйонів гривень.

Але жодного бюджету міста не вистачить, щоб перекрити борги підприємства, місячний дохід якого вдвічі менший за суму видатків. Житомирські тролейбуси і трамваї перевозять усі категорії пільговиків, мешканців як самого Житомира, так і всієї області.

В умовах, коли колектив ЖТТУ страждає від хронічної заборгованості з виплати зарплати, підприємство вмудряється випускати на лінію відремонтований, бувший у використанні в інших містах рухомий склад.

За минулі 2 роки ТТУ не порізало на метал жодної одиниці техніки, відновило своїми силами два тролейбуси, запустило на лінію 5 київських тролейбусів.

Міський голова Житомира Володимир Дебой планує продовжувати політику збереження найбільшого в області комунального елетротранспортного перевізника, який виконує свою соціальну функцію – в повному обсязі перевозить пільгові категорії громадян.

Мер Житомира наголошує – принципова підтримка владою Житомира ТТУ в цей складний для підприємства період, зруйнувала плани збагачення тих, хто накинув оком на територію й майно підприємства, а також активно розвивав мережу приватних маршруток, які забруднюють місто вихлопними газами, вимивають гроші з ТТУ, яке сплачує податки на загальній системі, дає сотні робочих місць, а сам електротранспорт є найбільш екологічним з існуючих.

Мер Житомира під час вчорашньої прес-конференції поділився думками, щодо того, як примусити перевізників полишити центр міста без застосування репресивних заходів. Для цього усього-навсього потрібно випустити на лінію достатню кількість тролейбусів й трамваїв.

Платоспроможний пасажир, керуючись міркуваннями економії коштів, обере тролейбус, який ходитиме регулярно, не буде переповненим.

Маршрутки за таких умов без виручки довго не поїздять.

Міський голова Житомира розглядає можливість запуску в місті тролейбусів, які рухаються як на електротязі, так і на дизельному пальному. Таким чином можна зв’язати комунальним електротранспортом райони, де не прокладена тролейбусна мережа – Малікова, Мар’янівки.

Лише за рахунок значного збільшення на лінії рухомого складу і, одночасно, виконання у повному обсязі державою зобов’язань щодо компенсації за безкоштовне перевезення пільговиків, ЖТТУ може вийти на рівень прибутковості й вкладати кошти статутного фонду в розвиток. І це, очевидно, перейде дорогу багатьом.