У Житомирі ресторани та магазини почнуть легально використовувати музику

Житомир

Українська Ліга Авторських та Суміжних Прав (УЛАСП), акредитована організація колективного управління, відкрила офіс у Житомирі. Головним завданням керівника місцевого офісу Андрія Мальця є інформування підприємців про норми Закону України «Про авторське право і суміжні права», про зміни у сфері легалізації музики в закладах торгівлі та послуг у зв’язку з визначенням Міністерством економіки та розвитку торгівлі (МЕРТ) акредитованої організації колективного управління й укладання ліцензійних договорів на легальне використання музики та виплату роялті. Також будуть проводитися фіксації позадоговірного використання музики й переговори з врегулювання спірних питань.

У травні МЕРТ визначив акредитовану організацію колективного управління – УЛАСП. Це означає, що тільки УЛАСП може надавати ліцензії на легальне використання музики й переслідувати порушників у суді за спрощеною процедурою. 

Необхідність отримати ліцензію й сплачувати роялті за використання музики в ресторані, кафе, магазині, салоні краси й інших закладах торгівлі та послуг, покладає на власників закладів Закон України «Про авторське право і суміжні права». Позаяк музика – це інструмент, який створює атмосферу, залучає та утримує клієнтів, що в результаті веде до зростання продажів.

За порушення вимог закону передбачено стягнення з підприємців грошової компенсації.  Віднедавна суди значно збільшили суми таких компенсацій. Наприклад, за нелегальне використання музики ресторан Стейкерс в Дніпрі сплатив 223 380 гривень, за рішеннями господарського суду Львівської області та господарського суду Києва з власника магазинів одягу «Goldi Льонокомбінат» стягнуто 180 000 гривень,  а київське «Сімейне Кафе» було оштрафоване на 112 000 гривень.

Директор з розвитку регіональних представництв УЛАСП Олексій Савченко:

– На сьогодні основна частина закладів громадського харчування та послуг у Житомирі продовжує використовувати музику поза правовим полем. В місті працюють  заклади всеукраїнських мереж, що сплачують роялті за договорами, укладеними зусиллями центрального офісу УЛАСП – EVA, Сільпо, Епіцентр та інші. Завдання Житомирського офісу – домогтися законного використання музики в місцевих закладах, як шляхом переговорів й укладання договорів, так і шляхом фіксації порушень з подальшим поданням позовів до суду.