Як здійснюється проведення електронних торгів

Економіка

Електронні торги були запроваджені на території України в рамках реформи боротьби з корупційними діями та зниженням закупівельної ціни на різні групи товарів. За рахунок того, що тепер покупці мають можливість безпосередньо спілкуватися з постачальниками, а не працювати через посередницькі організації, цінова категорія товарів стає ринковою і до неї не застосовуються додаткові націнки.

Що потрібно для участі в електронних торгах

Електронні торги реалізуються за допомогою системи Прозорро. Вона була розроблена саме для цих цілей та має державне значення. Щоб взяти участь у торгах, користувачам необхідно пройти процедуру реєстрації та верифікації на ліцензованих майданчиках. Тільки після цього учасники можуть отримати доступ до всіх оголошень та функцій.

Одним із таких майданчиків є Українська Універсальна Біржа, на сайті https://www.ueex.com.ua/rus/exchange-quotations/electric-power/indexes/ якої можна докладніше дізнатися, як працюють електронні торги. Також можна одразу пройти реєстрацію та створити особистий кабінет для використання.

Додатково, щоб стати учасником торгових операцій, можна настроїти повідомлення. Вони допоможуть учасникам отримувати оповіщення про всі доступні процедури, які підходять для клієнта. Такі повідомлення можна отримати на електронну пошту компанії, вказану під час реєстрації або у вигляді push-повідомлень під час використання мобільної програми. Дані дії істотно прискорять процес роботи, а також забезпечать можливість для швидкого реагування на оголошення, що сподобалися.

Які етапи передбачені для проведення торгів

Оскільки електронні торги є аукціоном, він передбачає процедуру зміни ціни самими учасниками процесу. Усього застосовуються дві моделі проведення торгів.

  1. Голландська модель. Цей варіант має на увазі вказівку максимального цінового значення, відштовхуючись від якого постачальники знижують вартість, пропонуючи свої товари та послуги. Ця версія застосовується для державних закупівель.
  2. Англійська модель. Це своєрідний класичний варіант аукціону. Він передбачає підвищення закупівельної ціни під час торгів. Цей різновид необхідний при продажі товарів та послуг.

Щоб взяти участь, крім реєстрації, користувачам необхідно скласти оголошення про продаж або покупку позицій. Тим самим пропозиція вноситься до ринку і про неї дізнаються всі охочі. Відповісти на неї може будь-хто. Важливо встигнути це зробити у спеціально відведений термін.

Сам процес торгів відбувається у три раунди. Протягом кожного  учасники можуть піднімати і знижувати ціну. Вони використовують показник, встановлений у вигляді відсотка початкової ціни. Протягом двох раундів відсіюються ті, хто вказав менший чи більший показник.

Переможцем вважається учасник, чия встановлена ​​ціна найбільше підходить під вигляд торгів. Вона може бути меншою ніж у інших або більше. Якщо під час торгів не визначено переможця, то процес продажу або закупівлі починається повторно. При цьому організатор аукціону має зменшити первісну суму. При цьому вона не повинна бути нижчою за собівартість об’єкта торгової процедури.